به گزارش خبرنگار ایرنا، قطب الدین صادقی روز شنبه در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج افزود: پیشکسوتان و بزرگان حوزه تئاتر باید به جوانان میدان دهند تا وارد این عرصه شوند چرا که آینده این هنر در دست جوانان ما قرار دارد.
وی اظهار کرد: هنر و تئاتر در انحصار کسی قرار ندارد و باید جوانان علاقمند ما وارد میدان شده و زمینه های رشد و بروز استعدادهای آنان در این حوزه ها فراهم شود.
کارگردان مطرح کشور در حوزه نمایش از هنرمندان تئاتر استان کردستان خواست در کارهای خود مشکلاتی که امروزه مردم با آن درگیر هستند را با هنر تئاتر نشان دهند.
صادقی با بیان اینکه باورهای اجتماعی موجب رشد هنر تئاتر می شود، افزود: هنرمندان ما باید باورهای خود، جامعه و منطقه را در هنر تئاتر به نمایش بگذارند و با زبان هنر مشکلات را بیان کنند.
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان نیز در این آیین گفت: تا 21 خرداد ماه جاری 14 اثر از هنرمندان استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داروی توسط هیات داوران، هشت اثر به بخش رقابتی جشنواره را پیدا کرد.
مازیار قبادی با بیان اینکه این هشت اثر طی 2 روز با هم به رقابت پرداختند، افزود: در این 2 روز پس از هر اجرا، جلسات نقد و بررسی آثار به مدت حدود 40 دقیقه با حضور نویسنده و کارگردان اثر و منتقدان حوزه تئاتر در سالن کنفرانس مجتمع فجر سنندج برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین برترین های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان معرفی و از آنها تجلیل شد.
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی کردستان دوم و سوم شهریور در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.