غلامرضا جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود استعداد دانش آموزان بیجاری افزود: در آزمون سراسری امسال تعداد رتبه های زیر سه رقمی شهرستان بیجار از 23 نفر سال گذشته به 26 نفر افزایش یافت.
وی از خیرین و نیکوکاران دعوت کرد که به حمایت از برنامه های آموزشی، پرورشی، تعمیر و بازسازی مدارس این منطقه بپردازند.
وی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان و سرمایه های ملی این نظام هستند و در کل کشور مورد توجه و حمایت های آموزش رایگان، امور معنوی و تربیتی قرار دارند، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می داند با جلب منابع مالی دولت و با همکاری خیرین فرصت های لازم و مناسب تحصیل را برای آنان فراهم کند.
او با بیان اینکه از میان بیش از 12هزار دانش آموز، احتمال اینکه حدود 40 دانش آموز برای ادامه تحصیل با مضیقه مالی مواجه شوند وجود داشت افزود: با حمایت خیرین و افراد نیکوکار مشکلی برای ادامه تحصیل آنان پیش نخواهد آمد.
جعفری ادامه داد: یکی از معضلات و مشکلات آموزش بیجار پراکندگی روستاها و تعداد دانش آموز کم در سطح روستاها است.
وی افزود: به منظور افزایش سطح پوشش آموزشی، در برخی موارد و در صورت وجود تعداد دانش آموزان کم در 2 روستا، به روشی مناسب، در یکی از روستاها مدرسه ای با 6 دانش آموز و یک معلم فعالیت خواهد کرد تا هر دو روستا را پوشش بدهد.
وی همچنین از بهره برداری از مدرسه خیر ساز در آغازین روز سال تحصیلی آتی توسط خیر مقیم خارج از کشور خبرداد و گفت: این مدرسه به همت اصغر پورکاووس با 6 کلاس درس و هزینه ای بیش از 13میلیارد و 500 میلیون ریال با زیربنای 770 متر در مدت 9 ماه احداث شده است.
مدیر آموزش و پرورش بیجار با اشاره به اهمیت ورزش و نقش آن در ایجاد نشاط و محیطی مفرح و شاد میان دانش آموزان، از راه اندازی استخر آموزش و پرورش این شهرستان در سال 97 سخن گفت و ادامه داد: این استخر از محل اعتبارات ورزش شهرستان با هزینه 2 میلیارد ریال تعمیر و بازسازی خواهد شد.
جعفری گفت: فرصت های خوبی برای جلب و جذب حمایت از تحصیل دانش آموزان نیازمند با هر مقدار کمی که خیرین و نیکوکاران درتوان دارند فراهم شده است و با تدوین یک برنامه منظم و تحت نظارت، همه دانش آموزان نیازمند شناسایی و از خدمات نیکوکاران بهره مند خواهند شد.
در شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است، حدود 12هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح حدود 220 مدرسه دولتی و حدود 10مدرسه غیر انتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.
پراکندگی مدارس و مسافت زیاد مدارس با مرکز شهرستان و چهار شهر نسبت به دیگر شهرستان های استان کردستان و حتی استان های همجوار قابل تامل است.
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
7350/6108
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.