به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود عسگری آزاد روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه ای احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل کردستان افزود: این کارخانه در قالب مشارکت اقتصادی اجتماع محور طرح آفتاب بنیاد برکت احداث می شود که سهم مشارکت بنیاد 49 درصد و سهم اتحادیه زنبورداران استان کردستان نیز 51 درصد است.
وی اضافه کرد: مشارکت بنیاد برکت در این طرح به خاطر سوددهی نیست و پس از اتمام پروژه و راه اندازی خط تولید بنیاد سهم خود را به اعضای اتحادیه واگذار می کند.
عسگری آزاد یادآور شد: علاوه بر این طرح، بنیاد برکت با هدف اشتغالزایی در 14 پروژه دیگر در بخش های مختلف در استان مشارکت دارد که این مشارکت در بخشی از این طرح ها به پایان سیده و در برخی دیگر هنوز تداوم دارد.
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت تاکید کرد: مشارکت بنیاد برکت در طرح های اقتصادی با مشارکت جوامع محلی و استفاده از پتانسیل های موجود در مناطق مختلف صورت می گیرد.
به گفته وی، این مشارکت می تواند علاوه بر کمک های مادی در بخش های فنی، بازاریابی و آموزش نیروها نیز صورت گیرد و زمینه را برای اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم کند.
وی با اشاره دیگر برنامه های بیناد برکت افزود: این بنیاد در قالب طرح آسمان نیز برنامه های از جمله اشتغال خانگی در دست اقدام دارد و استانهای کردستان و سیستان و بلوچستان به عنوان استان پایلوت این طرح انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: در قالب این طرح با مشارکت بنیاد برکت با سرمایه گذاری کم، زمینه اشتغال برای متقاضیان ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، کارخانه فرآوری و بسته بندی عسل کردستان طبق تفاهم نامه ای که روز چهارشنبه بین استاندار کردستان و رئیس هیات مدیره بنیاد برکت امضا شد، با همکاری بنیاد و اتحادیه زنبورداران کردستان احداث می شود.
سالانه در حدود یک هزار و 158 تن عسل در کردستان تولید می شود و چهار هزار و 725 نفر در بخش تولید عسل فعالیت می کنند که از این تعداد یک هزار و 50 نفر زنبوردار حرفه ای هستند.
کردستان در تولید عسل از نظر کمی در جایگاه 13 کشور قرار دارد و از نظر کیفیت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتسار دهنده: مجید سلیمانی
3020/ 9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.