مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: امسال با 256 مرکز درمانی در سطح استان برای ارائه خدمات درمانی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قرارداد منعقد کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه خبرنگاران حقایق و واقعیت های جامعه را به مردم و مسئولین منتقل می کنند، افزود: امروز با رشد فناوری عرصه خبر و اطلاع رسانی دستخوش تغییرات گشته و این امر بر لزوم ایجاد حساسیت و دقت بیشتر خبرنگاران در انعکاس اخبار منجر می شود.

وی نقش لایه های مختلف اجتماعی در کمک به محرومیت زدایی از طریق رسانه ها را مهم برشمرد و گفت: این مهم باید تبیین و تعریف شود چراکه اصناف مختلف افزون بر شغل خود  نقش اجتماعی هم دارند. 

شیخی‌زاده رفع محرومیت‌ها را در قالب مشارکت‌های مردمی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مشارکت‌ها در قالب صدقات، اکرام ایتام و محسنین، زکات فطریه، جشن های مناسبتی و فرهنگ قربان در سطح جامعه انجام می شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان مبنای امداد بر تعامل با موسسات خیریه در راستای هدفمند کردن امور خیریه است.

شیخی‌زاده به عملکرد 4 ماهه نخست امداد پرداخت و گفت: تعداد خانوارهای کمیته‌امداد در دو نوبت افزایش یافت و هم‌اکنون 45 هزار و 500 خانوار تحت پوشش امداد قرار دارند و پشت نوبتی در استان نداریم مگر اینکه در شهرستان کوتاهی کرده باشند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به 22 هزار خانوار تک و چند بعد خدمت ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: 50 درصد خانواده های مستمری بگیر کمیته امداد شهری و مابقی روستایی هستند. 

مدیرکل کمیته امداد کردستان ابراز داشت: امسال با 256 مرکز درمانی در سطح استان برای ارائه خدمات درمانی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قرارداد منعقد کردیم.

شیخی‌زاده به هزار و 800 کودک مبتلا به سوء‌تغذیه در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 186 نفر تحت پوشش امداد هستند و از خدمات ارائه شده بهره‌مند می شوند.

به گفته وی از ابتدای امسال تا مردادماه بیش از 2 میلیارد و 900 میلیون تومان برای بیماران صعب و العلاج  هزینه شده است.

شیخی‌زاده به آزادی 3 زندانی با پرداخت 110 میلیون و 600 هزار تومان از سوی امداد اشاره کرد و ابراز داشت: سعی ما بر این است تا پایان سال زمینه آزادی چند زندانی دیگر را مهیا کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.