به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: پیرو انتشار خبری به نقل از معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای همدان با عنوان 'آب سد آزاد کردستان به همدان منتقل می شود' به استحضار می رساند این موضوع در حد یک گزینه (پیشنهاد) در وزارت نیرو مطرح شده و تاکنون، تصمیم گیری در این خصوص صورت نگرفته است.
در ادامه بیان شده است: از اصحاب محترم رسانه، فعالان عرصه فضای مجازی و عموم مردم شریف استان انتظار دارد ضمن عدم توجه به اخبار منتشر شده غیرمسئولانه از جانب افراد غیرمسئول، نسبت به باز نشر اینگونه اخبار با احتیاط لازم عمل شود؛ چرا که در صورت نیاز و ضرورت، شرکت آب منطقه ای استان اطلاع رسانی لازم و به موقع را به عمل خواهد آورد.
در پایان عنوان شده است: بدیهی است اولویت بخش آب استان با توجه به جلسات برگزار شده اخیر با مسئولان ارشد وزارت نیرو، تعیین سهم آب استان و تخصیص آب مورد انتظار استان کردستان در قالب بسته کامل پیشنهادی نیازهای آبی استان و اجابت خواسته های استان در بخش آب بوده است.
استان کردستان دارای میزان بارندگی سالانه 540 میلیمتر (2برابر میانگین کشوری) و 4.3 میلیارد متر مکعب حجم منابع آب سطحی است. سه دشت بزرگ استان شامل دشت های قروه، دهگلان و چهاردولی جز دشت های ممنوعه است.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آب های کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
این استان دارای هشت دشت وسیع به مساحت یک هزار و 627 کیومترمربع مساحت بوده که بیلان منفی و کسری ذخایر آبی آن معادل 722 میلیون مترمکعب آب است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.