دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این جشنواره از 2 بخش مولودی خوانی و منقبت خوانی تشکیل شده است افزود: بخش مولودی خوانی مشتمل بر گروه های حداکثر هفت نفردف نوازی است که با مولودنامه های معتبر و اشعار در وصف نبی اکرم(ص)و امام رضا(ع) به رقابت در حداکثر زمان15دقیقه خواهند پرداخت.
زهرا زندی اظهار کرد: منقبت خوانی شامل ثناگویان نبوی و رضوی است که با استفاده از دستگاه های آواز ایرانی و موسیقی عرفانی به صورت انفرادی حداکثر در مدت زمان هفت دقیقه به اجرا خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه در بخش منقبت خوانی، مرشد خوانان زورخانه نیز حضور می یابند گفت: این جشنواره همچنین دارای سه بخش جنبی شامل آیین بزرگداشت زنده یاد سید محمد شمس قریشی، بخش گروه های مولودی خوان اقلیم کردستان عراق و آیین تجلیل از هشت هنرمند مروج و مبلغ سیره نبوی و فرهنگ رضوی است.
دبیر جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو ادامه داد: در این دوره از جشنواره(هه تاو)گروه های مولودی خوانی و منقبت خوان ها علاوه بر اجرای اصلی داوری،در هشت مکان فرهنگی-دینی در سنندج به اجرای برنامه می پردازند.
وی افزود: خانه کُرد سنندج، مسجد قبا، مسجد امام رضا(ع)سپاه بیت المقدس، مهدیه سنندج،مسجد جامع ناحیه منفصل شهری نایسر، مسجد لشکر28پیاده کردستان، مسجد حریری و مسجد جامع روستای دوشان مکان های اجرای برنامه گروههای مولودی خوان و منقبت خوان جشنواره است.
زندی ضمن دعوت از تمامی هنرمندان مولودی خوان و مداح و منقبت خوان جهت حضور در این جشنواره، مهلت ارسال اثار را تا 20 تیرماه جاری عنوان کرد و گفت: علاقمندان به حضور در این جشنواره می توانند آثار خود را به ادرس سنندج میدان بسیج خیابان توحید، پایین تر از دادگستری مجتمع فرهنگی هنری فجر دبیرخانه جشنواره رضوی ارسال کنند.
سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو6 تا هشتم مرداد جاری همزمان با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز میلاد گهر بار امام رضا(ع) برگزار می شود.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.