حجت الاسلام سعید عسکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این هشت گروه استهلال، هفت گروه در شهرستان های مختلف و یک گروه در سنندج تشکیل شده و عصر امروز شنبه برای رصد ماه شوال به ارتفاعات و کوه های بلند اعزام خواهند شد.
وی افزود: در شهرستان های سنندج، بانه، سقز، دیواندره، کامیاران، دهگلان، مریوان و سروآباد ستاد استهلال با حضور ائمه جمعه و روحانیون تشکیل و از بین اعضای ستاد، گروه استهلال شهرستانی تشکیل شده است.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان تعداد گروه های استهلال در شهرستان های مختلف متفاوت است گفت: در شهرستان سنندج 12 نفر از روحانیون و مسئولان به عنوان گروه استهلال اعزام می شوند.
به گفته وی در شهرستان سنندج اعزای این گروه به منطقه مرتفع گردنه صلوات آباد اعزام می شوند و پس از رصد ماه شوال نتیجه را به دفتر نمایندگی ولی فقطه در کردستان ارسال و از آنجا به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می شود.
حجت الاسلام عسکری در ادامه با بیان اینکه در هر شهرستان کارگاه های آموزشی برای گروه های استهلال برگزار شد، افزود: کارشناسان اعلام کرده اند که رویت ماه شوال امشب با چشم مسلح نیز امکانپذیر نیست.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.