به گزارش ایرنا فعله گری روز دوشنبه در سومین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج افزود: در سال گذشته 43 میلیون لیتر گاز در بخش خانگی 11 هزار و 660 متر مکعب صنعت سوخت جایگزین گاز در واحدهای صنعتی تولید شد و 90 میلیون لیتر سوخت مایع وارد شده اند.
وی افزود: رویکرد جایگزین کردن سوخت در دستور کار شرکت گاز استان کردستان قرار دارد و در سال جاری نیز این رویکرد ادامه دارد.
وی گفت: تاکنون 15 هزار کارت سوخت تحویل مشترکین شرکت گاز شده است .
وی ادامه داد: با هماهنگی مدیران 120 روستا تعریف شده به شبکه گاز وصل کرده ایم همچنین در بخش صنعتی با مصوبه شورای اقتصاد به ازاء هر متر مکعب مصرف صنعتی 600 هزار ریال یارانه به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: بسترهای استفاده 11 هزار واحد مسکونی در شهر و روستای استان فراهم شده است اما از آن استفاده نمی کنند.
وی افزود: هم اکنون 92 درصد جمعیت استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و 77.5 درصد جمعیت روستایی استان از گاز استفاده می کنند.
به گفته وی، شرکت گاز استان کردستان با 9 هزار کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی به حدود 450 هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی خدمات ارائه می دهد.
در حال حاضر 434 هزار مشترک بخش خانگی در استان کردستان از گاز طبیعی بهره مند هستند.
در ادامه معاون غذا و داروی استان کردستان از برگزاری اولین همایش محصولات سلامت محور با محویت قاچاق کالا در استان کردستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان و ایلام در روز 14 دتیر ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.
کامبیز حسن زاده افزود: این همایش با هدف بررسی چالش ها در زمینه کالاهی بهداشتی قاچاق در اقتصاد مقاومتی و تاثیرات بیوتوریسم برگزار می شود.
وی افزود: بخشی از این همایش به برگزاری مسابقات ویژه دانش آموزی، دانشجویی با موضوع مقاله نویسی روزنامه نگاری اختصاص یافته است.
وی هدف از برگزاری این رویدا فرهنگی را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به نسل جوان عنوان کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگسازی رسانه های جمعی استان در زمینه این رویداد فرهنگی در استان شد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.