رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: در آمار کشفیات 3 ماهه امسال با 158 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در کردستان مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عباس نظری امروز در جمع خبرنگاران کردستان اظهار داشت: در بحث مقابله و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تعامل و هماهنگی خوب و هدفمند با سایر استان‌های کشور برقرار است و همین تعاملات خوب منجر به عملیات مشترک با پلیس سایر استان‌ها به منظور ضربه زدن به قاچاقچیان شده و کشفیات خوبی در این راستا بدست آمده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم کردستان از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در سطح بالایی قرار دارند و همچنین نسبت به مواد مخدر تنفر خاصی وجود دارد که در تمامی ماموریت‌ها نهایت همکاری را با همکاران داشته اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطر نشان کرد: عرضه کنندگان مواد مخدر باید در نظر داشته باشند که پلیس مبارزه با مواد مخدر 24 ساعته در حال آماده باش است و با کوچکترین احتمال درباره عرضه هر نوع مواد مخدر اعم از صناعی و غیر صناعی برخورد خواهد کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به دستگیری و ارجاع به دستگاه قضا اقدام می‌شود.

نظری در بحث جمع‌آوری معتادین متجاهر کمبود فضا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در جمع آوری معتادین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما ظرفیت کمپ‌های کردستان جوابگوی عمده معتادان را ندارد لذا می‌طلبد تمهیدات لازم اتخذ شود.

به گفته وی در سه ماه سال جاری 600 نفر از خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر در کردستان دستگیر شدند.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه سال گذشته 3 هزار و 466 نفر معتاد در کل استان دستگیر شدند، عنوان کرد: در سه ماهه سال‌جاری  با 10 درصد افزایش نیز 800 نفراز معتادین در سطح استان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند همچنین با 158درصد افزایش کشفیات مواد مخدر(صنعتی) مواجه شدیم که دال بر تلاش پلیس در دیگر مناطق کشور است طوری‌که ماموریت‌های فرا استانی منجر به کشفیات مواد مخدرشده است.   

نظری به آمار جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته از 318 نفر معتاد جمع‌آوری شده  229 نفر تحویل کمپ شدند و در سه ماهه سال‌جاری در شهر سنندج از 126 نفر معتاد جمع آوری شده  124 نفر نیز مورد پذیرش کمپ قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه با توجه به رشد روز افزون مواد بحث مبارزه با مواد مخدر باید به یک بحث اجتماعی تبدیل شود  گفت: که این امر در اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

نظری در پایان اظهار داشت: کردستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور کمترین معتاد و فروشنده مواد مخدر را در کل کشور داشته و این به دلیل قبح و تنفر مردم از این معضل و پدیده شوم است. البته همین تعداد هم می‌تواند برای جامعه صدمات جبران‌ناپذیری بر جای بگذارد. از همین تریبون از مردم درخواست می‌کنم با کوچکترین مشاهده در رابطه با عرضه مواد مخدر در اولین فرصت نسبت به اطلاع دادن به پلیس اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.