حجت الاسلام علی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت محصولات کشاورزی و ضرورت توجه به امر الهی زکات، لازم است نشست های بیشتری با فرماندار و دیگر مدیران اجرایی شهرستان مرتبط با این موضوع برگزار شود.
وی به ضرورت اجرایی شدن مشوق های دولت در خصوص زکات و محل هزینه کرد آنها اشاره و اظهار کرد: زکات دهندگان و روستاهایی که در خصوص پرداخت زکات فعال هستند انتظار دارند، تعهد دولت نیز به موقع پرداخت شود.
او با بیان اینکه عمران روستاها و بخصوص روستاهای مناطق محروم که سهم زکات شرعی خود را پرداخت کرده اند در اولویت عمران هستند خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی از اولویت های محل مصرف زکات است.
فرماندار شهرستان بیجار نیز گفت: اهمیت زکات در ریشه‌کنی فقر و محرومیت‌ غیر قابل انکار است و تأثیر بسزایی در کاهش فقر دارد.
بیژن زندیه زکات را یکی از بهترین راهکارهای فقرزدایی و کاهش محرومیت در جامعه با همکاری مردم برشمرد و ادامه داد: در صورت اجرای کامل این سنت الهی، در جامعه هیچ فقیر و نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.
به گفته وی تقویت باورها برای مشارکت هر چه بیشتر مردم به ویژه کشاورزان در پرداخت زکات را از گام‌های اساسی برای محرومیت‌زدایی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ زکات و پرداخت آن باید در جامعه تبیین و گسترش پیدا کند.
فرماندار شهرستان بیجار افزود: با توجه به پایین بودن درآمد سرانه مردم این شهرستان و وجود تعداد زیادی نیازمند پرداخت زکات می‌توان عاملی برای کاهش فقر باشد.
زندیه خاطر نشان کرد: در صورت اعلام اعتبارات سال جاری در بحث مشوق های دولت، اقدامات لازم و مورد تعهد انجام خواهد شد.
فرماندر بیجار یادآوری کرد: لیست تمامی روستاها دریافت شده است و همچنین روستاهایی که در بحث زکات مشارکت بیشتری دارند در اولویت امور عمرانی قرار خواهند گرفت تا شاهد ایجاد رقابت در بین مردم و دیگر مناطق در بحث پرداخت زکات باشیم.
زندیه به فرهنگسازی، وحدت رویه، بسترسازی، تبلیغ و ترویج، جمع‌آوری و مصرف درست زکات تاکید کرد و ادامه داد: پرداخت زکات و ترویج آن یک وظیفه دینی و اسلامی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی گفت: حضور پررنگ روحانیون و مدیریت مذهبی و دینی نیز در این زمینه کمک بسیاری خواهد کرد تا مردم با آگاهی و شناخت جایگاه شرعی و وظیفه دینی خویش نسبت به ادای وظیفه اقدام کنند.
سهمیه جمع‌آوری زکات بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است و دارای ظرفیت زیادی در تولید گندم می باشد در سال 95 حدود 19میلیارد ریال پیش بینی شده بود که حدود 50 درصد آن محقق گردید.
به نظر برخی کارشناسان کمیته امداد امام راحل، تاخیر در پرداخت تعهدات دولت تاثیر زیادی در این کاهش داشته است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.