رامین اسد نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از تعداد 137 فقره عملیات انجام شده، 53 مورد مربوط به حوادث آتش سوزی و 85 فقره نیز امداد و نجات بوده است.
وی افزود: حوادث آتش سوزی در سالجاری شامل 10 فقره مسکونی، 10 فقره تجاری، 2 مورد انبار، 10 فقره ماشین آلات، 6 مورد ضایعات و زباله، 11 مورد علف های هرز و سایر موارد چهار فقره بوده است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ادامه داد: عملیات امداد و نجات نیز شامل 21 فقره گرفتن حیوانات موذی و وحشی، 20 مورد آسانسور، 14 مورد سیلاب و آب گرفتگی، 10 فقره تصادف، چهار مورد گیر کردن انگشتری، 2 فقره چرخ گوشت، سقوط در چاه 2 مورد، گاز گرفتگی و ریزش آوار هر کدام یک مورد و 9مورد نیز سایر امدادگری ها از جمله قفل شدن درب و مواردی از این دست بوده است.
وی در بخش آموزش های درون سازمانی و برون سازمانی نیز به آموزش 395 نفر از دانش آموزان مدارس سطح شهر اشاره کرد و افزود: به 10 مورد از شرکتهای خصوصی و 25 اداره دولتی نیز آموزش های لازم در خصوص رعایت نکات ایمنی داده شد.
اسد نژاد در ادامه با بیان اینکه مهمترین رسالت کاری این سازمان امداد رسانی به موقع به شهروندان در زمان بروز حوادث است اظهار کرد: علاوه بر سرعت عمل، تخصص و تجهیزات نیز نقش بسزایی در انجام صحیح و بموقع امداد رسانی دارد.
وی گفت: در راستای امداد رسانی به موقع به شهروندان در زمان بروز حوادث یک سری تجهیزات لازم مانند ست کامل دستگاه تنفسی، دستگاه دمنده، لباس حریق، کپسول تنفسی یدک و ماسک فیلتر دار چهارکاره خریداری و در اختیار ایستگاههای آتش نشانی در سطح شهر قرار گرفته است.
هم اکنون هشت ایستگاه آتش نشانی فعال و مجهز در سنندج وجود دارد که سه ایستگاه در نواحی منفصل و پنج ایستگاه در مناطق مرکزی قرار دارد.
ایستگاه های آتش نشانی این شهرستان با 153 نفر نیرو، خدمات مختلف را به شهروندان ارائه می دهند و از بین آنها 130 نفر نیروی عملیاتی هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.