مهدی فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت توت‌فرنگی استان بیش از سه هزار هکتار بوده و سالانه 45 هزار تن محصول توت، به صورت تازه خوری روانه بازار مصرف می‌شود که با این میزان تولید در جایگاه نخست سطح و تولید کشور قرار دارد.
به گفته وی زمان برداشت توت فرنگی هر سال از نیمه دوم اردیبهشت آغاز می شود و میانگین برداشت محصول 16 تن در هکتار است و در ارقام پر محصول و با رعایت مسائل فنی، عملکرد به بیش از 35 تن در هکتار می‌رسد.
مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: شهرستان های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان از مناطق عمده تولید توت‌فرنگی استان است.
به گفته فتحی هر ساله در مناطق سرد معتدل، برداشت توت ‌فرنگی در اواسط اردیبهشت ماه به عنوان اولین میوه نوبرانه استان آن شروع و تا حدود اوائل تیر ماه در مناطق مرتفع استان ادامه دارد.
وی تعداد بهره برداران توت فرنگی در کردستان را حدود 12 هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود: توت فرنگی کاران در مزارع خود ارقام باروس، کوئین الیزا، سلوا و دیامنت کشت می کنند.
کردستان در کشور مقام اول تولید توت فرنگی، دوم انگور دیم، سوم نخود، چهارم گندم و پنجم سیب زمینی را به خود اختصاص داده است.
استان کردستان به دلیل داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد، یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی به شمار می رود.
استان کردستان دارای 38 هزار هکتار اراضی باغی با 70 هزار بهره بردار است که سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات باغی در آنها تولید می شود.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.