صباح محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان 2 روستای 'کماله' و 'رودبر' از توابع بخش اورامان با هدف حفظ منابع طبیعی و در راستای نهادینه کردن فرهنگ درختکاری در جامعه اقدام به کاشت این درختان کردند.
وی ادامه داد: در روستای کماله 200 اصله درخت و در روستای رودبر نیز 300 اصله درخت کاج و بلوط در حاشیه شمالی این روستاها کاشته شد.
بخشدار اورامان اضافه کرد: مردم منطقه اورامان علاقه خاصی به حفظ طبیعت و محیط زیست خود دارند و در این راستا هر ساله اقدام به درختکاری در روستاهای منطقه خود می کنند.
او با اشاره به رشد جمعیت و افزایش آلودگی هوا گفت: باتوجه به اینکه در عصر تکنولوژی و صنعتی قرار گرفته ایم و روز به روز با افزایش جمعیت، آلودگی هوا نیز تشدید می شود، درختکاری و حفظ منابع طبیعی می تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
محمدی افزود: باتوجه به نقش بی بدیل و تاثیرگذار درختان در حفظ منابع طبیعی و همچنین کاهش آلودگی هوا وظیفه همه افراد جامعه است که در این راستا قدم های مثبتی بردارند.
به گزارش ایرنا از مساحت 120 هزار هکتاری شهرستان سروآباد 57 هزار هکتار آن مناطق حفاظت شده کوسالان و شاهو است که بر اساس مصوبات دولت در سال 1387 به جمع مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در آمده و تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.