به گزارش ایرنا، محمود واعظی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه افزود: هیچ تبعیض عمدی از طرف دولت وجود ندارد چرا که ریشه یک حکومت و دولت را فساد و تبعیض سست می کند و مردم نباید این نوع تفکری را لمس کنند.
وی اظهار کرد: صمیمیت، همدلی و انسجام از ابتدای دولت که برگرفته از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری به ملت و مسئولین بوده، وجود داشته است.
وی اضافه کرد: در این رویکرد تفرقه، تشتت و کارهای حاشیه ای جایی ندارد و آن بخشی که خیلی نیاز به منابع و پول نداشت در ابتدای دولت به آن رسیدیم و همدلی بین قوای سه گانه، نهادهای امنیتی - نظامی و انتظامی در کشور وجود دارد.
واعظی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وقتی تصمیمی را می گیرند فرقی بین این قوا و نهاد مطرح نیست همه باید در طراحی و برنامه ریزی برای رسیدن به هدف تلاش کنند افزود: در یک انقلاب فرهنگی و اسلامی بدون آموزه های دینی نمی توان کشور را اداره و توسعه داد.
به گفته وی مساله سیاست خارجی بر روی یک اصل متکی نیست و باید با هر روش حقوق مردم و منافع کشور را حفظ کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید روابط خارجی را در یک چارچوبی بازسازی کرد افزود: آنچه که در قانون اساسی، میراث امام راحل در سیاست خارجی و رهنمودهای مقام معظم رهبری مشخص شده باید در جهت صیانت و منافع ملی و امنیت آن مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: مذاکرات هسته ای به دلیل سختی کار 30 ماه طول کشید و با اینکه خط قرمزهای کشور ما بیشتر از سایر کشورها بود اما این مذاکرات به نتیجه رسید.
واعظی گفت: عده ای در مورد این مذاکرات ابهام داشتند یا فرمایشات مقام معظم رهبری را آن طور که دلشان می خواست تفسیر می کردند.
این مسئول اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده تشکر کردند و آن ها را افرادی مومن، صادق و دلسوز معرفی و از بد عهدی طرف مقابل گلایه کردند.
وی با بیان اینکه ایران در یک منطقه ایی قرار دارد که کشورهای اطراف آن همه دچار بحران، بی ثباتی و درگیری بودند، ادامه داد: ایران در این میان کشوری امن بود و اگر یک روز دشمنان تلاش می کردند ایران بخشی از مشکل باشد امروز آن را به عنوان یک کشور راه گشا مطرح می کنند.
به گفته وی وحدت، انسجام و صمیمیت در نظام جمهوری اسلامی حاصل کار دسته جمعی است که با همکاری و هماهنگی بستر توسعه و کار فراهم شده است و شاخص های مثبت اقتصادی کشور در سال گذشته نیز حاصل این همبستگی است.
واعظی افزود: در سال گذشته 720 هزار شغل در کشور ایجاد شد و این از دستاوردهای این دولت است که راضی به این میزان نیز نخواهیم بود.
وی عنوان کرد: از دغدغه های جدی دولت اشتغال جوانان و بهبود معیشت مردم است و نباید با تصمیمات ناپخته و عجولانه وضعیت اقتصاد را با این تفکرات عجولانه برنامه ریزی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مشکل اقتصادی کشور از زمانی شروع شد که نفت وارد اقتصاد مملکت شد و اقتصاد کشور به نفت متکی گشت.
وی ادامه داد: یکی از آرزوهای امام راحل، مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام این بود که ما نفت را کنار بگذاریم و تراز وادرات غیرنفتی را افزایش بدهیم.
به گفته وی در سال 95 افزایش وادرات غیرنفتی محقق شد و صادرات غیرنفتی‌ از واردات کل کشور پیشی گرفت و این یک توفیق برای کل کشور است.
واعظی افزود: برای تحقق این امر که اقتصاد کشور نباید متکی به نفت باشد دولت برای بخش خصوصی احترام قائل شد، چرا که این کشور باید اقتصادش توسط بخش خصوصی و مردم اداره شود و تلاش ما در این است که موانع و بروکراسی اداری که به ما ارث رسیده بود را با روی کار آمدن دولت الکترونیک حذف کنیم.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان قروه افزود: برای روستاهای شهرستان قروه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات 130 میلیارد ریال هزینه شده و تا پایان دولت نیز 95 میلیارد ریال دیگرهزینه می شود.
واعظی از چهار برابر شدن شبکه، سه برابر شدن پهنای باند و سه و نیم برابر شدن مشتریان اینترنت در شهرستان قروه خبر داد.
وی از مجهز شدن 25 روستای شهرستان قروه به شبکه اینترنت در دولت یازدهم خبر داد و افزود: امروز نیز 40 روستای دیگر به شبکه اینترنتی مجهز شد و 65 روستای دیگر را به اینترنت مجهز خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نسل سوم شبکه تلفن همراه در هر چهار شهر شهرستان قروه ارائه شده و نسل چهارم شبکه تلفن همراه در شهر قروه اجراء و در شهر سریش آباد نیز تا پایان دولت یازدهم اجراء می شود.
وی گفت: انتقال آب از سد ژاوه و آزاد به دشت های قروه و دهگلان، بازسازی و رونق کارخانه ذوب آهن، احداث بیمارستان جدید در محوطه بیمارستان شهید بهشتی و تکمیل پروژه راه آهن نیز در هیات دولت مطرح و پیگیری می کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در ادامه برنامه سفر به استان کردستان در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی که در محل مجتمع پتروشیمی کردستان برگزار شد، دستور افتتاح خط انتقال آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، طرح شبکه آبیاری و زهکشای پایاب سد زیویه، طرح فاضلاب شهر سریش‌آباد، 4 طرح پست برق 63.20 کیلو ولت در شهرستان‌های استان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، 7 طرح مخابراتی در قالب 833 پروژه ایجادی و توسعه‌ای، اتصال 339 روستا به اینترنت پرسرعت، فاز یک توسعه تلفن ثابت در 57 روستای استان، طرح شرکت تولیدی کیمیا کاشت اطباء، طرح کنسانتره سنگ آهن شرکت صبا نور، طرح کنستانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، 114 ایستگاه دیجیتال روستایی و دو استودیو مجهز به ویدئو وال، بخشی از قطعه 5 بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب، 30 کیلومتر از راه‌های روستایی، 1172 واحد مسکن مهر و تونل انقلاب سنندج را صادر کرد.
همچنین با حضور رییس‌ جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، سد قوچم و سد مخزنی چراغ ویس آبگیری شد و همزمان عملیات اجرایی لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال و طرح احداث باند دوم گردنه صلوات‌آباد و احداث راه اصلی کامیاران – مریوان و باند دوم محور بیجار – زنجان، آغاز شد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.