به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه مردم روستای سرسبز و گردشگرپذیر 'انجمنه' از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون تبریک سال نو در اقدامی نمادین و زیبا و با هدف ترویج فرهنگ حفظ سلامت و محیط زیست اقدام به پاکسازی روستای خود از زباله ها کردند.
دهیار روستای انجمنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: جمعی از جوانان روستا که دوستدار طبیعت هستند، همواره در بین مردم در خصوص حفظ محیط زیست اقدام به سخنرانی در تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه کرده اند.
کامیل محمدی ادامه داد: باتوجه به اینکه روستای انجمنه روستایی گردشگرپذیر است، در طول سه سال اخیر در آستانه سال نو جمعی از مردم روستا اقدام به پاکسازی سطح روستا از هرگونه زباله می کنند.
وی اضافه کرد: امروز نیز در آستانه تحویل سال نو بیش از 50 نفر از اهالی روستا با در دست داشتن پلاکاردهای تبریک سال نو تمام زباله های روستا را جمع آوری و در محل دفن زباله ها ریخته و آتش زدند.
او افزود: مردم روستای انجمنه حفظ طبیعت و محیط زیست را همچون حفاظت از جسم خود یک وظیفه ای همگانی می دانند و در این راستا همواره روستای خود را پاکسازی کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد، فرهنگ حفظ طبیعت و محیط زیست به صورت یک اصل در بین مردم نهادینه شود.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار:فرزاد آداک /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.