ماموستا سید احمد سجادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حمایت از مرکزهای تولید داخلی از کوچکترین تولیدات تا بزرگترین آنها باید در جامعه به صورت یک اصل و یک ضرورت نهادینه شود.
وی ادامه داد: خرید کالاهای داخلی و استفاده از تولیدات داخلی باعث افزایش اشتغال و همچنین باعث حمایت و تقویت اقتصاد کشور می شود.
امام جمعه سروآباد اضافه کرد: خرید کالاها و اجناس داخلی علاوه بر اینکه باعث به حرکت درآمدن چرخه تولید می شود، باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز خواهد شد.
وی افزود: دولت می تواند با کنترل مرزها و جلوگیری از ورود قاچاق ضمن حمایت از تولیدات داخلی باعث گرایش مردم به استفاده از تولیدات داخلی و افزایش کیفیت بیشتر این کالاها و اجناس شود.
وی گفت: دولت با حمایت مالی از تولیدکنندگان داخلی با ارائه تسهیلات کم بهره و تضمین خرید محصولات و تولیدات آنها و همچنین افزایش یارانه تولید می تواند در این زمینه بسیار موفق عمل کند.
ماموستا سجادی ادامه داد: خرید و مصرف تولیدات داخلی زمینه را برای صادرات این کالاها به خارج از کشور نیز فراهم می شود و باعث شکوفایی اقتصاد و تولید داخلی و معرفی بیشتر محصولات ایرانی در جهان خواهد شد.
وی اضافه کرد: بسیاری از کالاها و اجناس ایرانی کیفیت آنها به مراتب بیشتر از کالاهای وارداتی است ولی متاسفانه بسیاری از مردم از این موضوع بی اطلاع بوده و اقدام به خرید کالاها و اجناس بی کیفیت خارجی می کنند بنابراین آگاه سازی مردم از این موضوع باید در اولویت برنامه های دولت قرار گیرد تا شرایط لازم برای استفاده بیشتر از تولیدات داخلی فراهم شود.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را از هفته جاری آغاز کرده است.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: 'مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.'
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به 'بسته خروج از رکود' اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را 'رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی' اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار:فرزاد آداک /**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.