حسین فیروزی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگسازی برای استفاده و بکارگیری محصولات و تولیدهای داخلی از مهمترین موضوع های اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: این هدف در حوزه سرمایه گذاری، اشتغال و تولید کارکرد مستقیمی داشته و تحقق آن ماننده حلقه های زنجیر شامل سیاست های کلان برای ارتقای تولید، توجه تولیدگران برای ارتقای کیفیت و مشارکت مردم در بازار مصرف به عنوان آخرین حلقه تحقق این هدف است.
وی با اشاره با توجه به اینکه همه تولیدکنندگان جهان نیازمند فرصت برای ارتقای کیفیت هستند افزود: تولیدکنندگان کشور نیز برای ارتقای کیفیت محصول خود نیازمند ایجاد فرصت هستند که نقش آفرینی در این عرصه برای ارتقای کیفیت و قدرت تولید نیازمند سیاست های کلان مدیریتی کشور و همراهی تمامی قوا، تلاش تکنسین ها، مهندسان، کارگران و مشارکت خانواده ها است.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان، مشارکت تمامی بخش های جامعه برای تکمیل زنجیره تولید لازم بوده و مشارکت مردم برای تحقق این هدف نیازمند حضور در بازارهای مصرف و خرید کالاهی داخلی به عنوان نقش اصلی است.
فیروزی افزود: اگر مردم از تولیدهای داخلی استفاده نکنند سیستم اقتصادی عملا در حلقه آخر خود دچار مشکل شده و باعث تعطیلی و شکست تولید کشور می شود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را از هفته جاری آغاز کرده است.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: 'مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.'
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به 'بسته خروج از رکود' اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را 'رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی' اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.