به گزارش خبرنگار ایرنا نژاد شهیدی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته سوخت شهرستان بانه افزود: با توجه به افت شدید فشار گاز باید گاز واحدهای پرمصرف قطع و سوخت جایگزین در اختیار انها قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: سوخت جایگاه ها و واحدهای اداری و مراکز آموزشی باید جایگزین شود تا از قطعی گاز منازل جلوگیری شود و شهروندان با قطعی گاز مواجه نشوند چرا که در شرایط بحرانی مصارف خانگی باید اولویت قرار گیرد.
شهیدی ادامه داد: بحران افت فشار گاز گذرا است باید شهروندان هم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند تا با کمبود و قطعی گاز مواجه نشویم و همچنین بازرسی از واحدهای پرمصرف و ادارات انجام شود.
**افت فشار گاز در بانه یک مشکل جدی است
رئیس شرکت گاز بانه هم در این نشست گفت: با توجه به سردی بی سابقه هوا در چند روز اخیر و افزایش مصرف سوخت، افت فشار گاز در بانه به یک مشکل جدی تبدیل شده است.
شیرکو خندانی افزود: زمانی که بسیاری از استان های کشور دچار سرمای شدید می شوند با مشکل افت فشار گاز مواجه خواهیم شد و در سال جاری بسیاری از استان های کشور با سرمای شدید بی سابقه مواجه شدند که همین امر سبب افت فشار گاز در سطح استان شده است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای کاهش افت فشار گاز، روز گذشته به مدت نیم ساعت گاز همه جایگاه های سی ان جی را در بانه قطع کردیم.
خندانی اظهار کرد: از دیروز هم با کاهش فشار گاز به 210 ، گاز تمام مصارف عمده سطح شهرستان قطع شده است.
رئیس شرکت گاز بانه گفت: تاکنون برای تامین سوخت مصارف خانگی مشکلی ایجاد نشده اما شرایط نوید بخش نیست و استان آذربایجان شرقی برای تامین سوخت کردستان فشار ورودی شهر تبریز را تا 320 پی اس آی کاهش داده است.
به گفته وی افت فشار گاز در شرایط خاص از دست شرکت گاز خارج است و تنها می تواند به صورت جزیی مدیریت کند و زمانی که تامین گاز با مشکل مواجه شود باید مردم با کاهش مصرف در این زمینه همکاری کنند.
خندانی اظهار کرد: تاکنون در شهرستان بانه علارغم بحران افت فشار گاز با قطعی گاز مواجه نشده ایم و موارد جزیی مانند یخ زدگی رگلاتور در شرایط عادی هم امکان پذیر است.
وی گفت: گاز تمام واحدهای صنعتی سطح شهرستان قطع شده اما برای کمک به مرغداری های که امکان جایگزین کردن سوخت ندارند گاز آنها قطع نشده است.

**شرایط برای توزیع سوخت مایع در شهر فراهم است
رئیس شرکت فرآورده های نفتی شهرستان بانه هم در این نشست گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون لیتر نفت ذخیره شده و شرایط برای توزیع سوخت مایع در سطح شهر فراهم است و فروشندگان در سطح شهر برای توزیع و فروش سوخت مایع به صورت شبانه روزی آمادگی دارند.
عبدالواحد بلالی با اشاره با اینکه در بعضی از نقاط شهر وقتی افت فشار گاز به 100 یا 150 برسد گاز آنها قطع می شود افزود: باید برای توزیع به موقع سوخت مایع ، محلاتی که گاز انها زودتر قطع می شود شناسایی شوند.
وی خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته توزیع سوخت مایع به شهروندان بر اساس ارائه فیش گاز بوده که باید شهروندان هنگام درخواست و مراجعه به توزیع کنندگان سوخت مایع باید آخرین فیش گاز مهره شده را به همراه داشته باشد.
بلالی گفت: در سال های گذشته سهمیه هر خانوار 100 لیتر سوخت مایع بود هم اکنون 60 لیتر توزیع می شود.
وی اظهار کرد: در سال جاری 3 میلیون و 700 هزار لیتر سوخت بخش کشاورزی میان 600 تراکتور، 9 کمباین و 16 گلایدر توزیع شده است.
بلالی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 46 میلیون و 300 هزار لیتر بنزین، 10 میلیون لیتر نفت سفید و 15 میلیون لیتر نفتگاز، 711 هزار لیتر بنزین سوپر و 78 هزار لیتر نفت کوره در شهرستان بانه مصرف مصرف شده است.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
خبرنگار: زینب طلائی/ انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.