بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان اظهار داشت: یکی از ظعف‌هایی که در زمینه واگذاری طرح های عمرانی در استان به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران وجود دارد این است که آنان اطلاع خوبی از این بخشنامه‌ها ندارند و اگر این مساله انجام شود تعداد زیادی از طرح ها قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کرده و نشست‌هایی را با سرمایه‌گذاران داشته باشند چراکه اگر تنها ۱۰ درصد طرح‌های عمرانی استان به بخش خصوصی واگذار شود کار بزرگی در زمینه توسعه و تحول در استان را شاهد خواهیم بود.

استاندار کردستان خواستار استفاده پیمانکاران از این فرصت شد و گفت: انتظار می‌رود آنان با تسهیلات بانکی که دولت تعهد کرده در قالب تهاتر به آنان واگذار می‌کند روند اجرای طرح های عمرانی را بر عهده بگیرند.

مرادنیا با اشاره به اینکه پارسال طرح‌های خوبی در استان اجرایی شد افزود: با اولویت بندی طرح‌های عمرانی،کارهای اثر بخشی در استان انجام گرفت و امسال هم باید تلاش کنیم تا این طرح‌ها به ویژه طرح‌هایی که در توسعه زیرساخت و اهمیت ویژه‌ای دارند در اولویت قرار گیرد .

وی تکمیل راه آهن سنندج - همدان، جاده مریوان - سنندج، فرودگاه سقز و منطقه ویژه اقتصادی بانه را از طرح‌های حائز اهمیت برای مردم و مسوولان اعلام کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا طرح‌های پیشران بخش کشاورزی نیز امسال به بهره برداری برسد  چرا که استان ظرفیت مطلوبی در این بخش دارد که با تکمیل آن می توان در بسیاری از زمینه ها قطب تولید کشور شد.

استاندار کردستان اضافه کرد:  پرداخت سه هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش خصوصی از حمایت‌های دولت به مجموعه بخش خصوصی در این استان است که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۸.۴ درصد افزایش دارد و باید بانکهخا تلاش کنند تا این رقم بازهم افزایش یابد.

وی بیکاری را معضل اصلی استان برشمرد و گفت: اگر بخش خصوصی در بخش تولید استان سهیم شود، می‌توان به جرات گفت که زمینه اشتغال پایدار فراهم شده است و اگر غیر از این باشد نمی توان به آن رسید.

استاندار کردستان  از مدیران اجرایی استان هم خواست با وسعت نظر به مساعدت با بخش خصوصی نگاه کنند و همکاری را توسعه دهند چرا که خواسته اصلی مردم و مسوولین ارشد استان این است که با مشارکت بخش خصوصی زمینه توسعه در استان را فراهم کرد.

مرادنیا با اشاره به اهمیت عمران شهری، سهم شهرداری‌های استان از منابع دولتی در سال گذشته را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش داشت و ۷۵ میلیارد تومان هم با ۱۳۶ درصد رشد به دهیاری‌ها پرداخت شد.

وی به دست اندرکاران مدیریت شهری تاکید کرد تا در زیباسازی و ساماندهی محیط شهری تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار کردستان گریزی به اجرای طرح پیاده‌راه فردوسی سنندج زد و افزود: با تمام هشدارهای منفی که در طول سال گذشته که قرار بود این طرح اجرایی شود، عملیات اجرایی آن آغاز شده و از مردم می خواهیم تا نهایت همکاری را برای بهره‌برداری زودتر، انجام دهند.

مردانیا افزود: خیابان فعلی که مرکز اصلی تردد مردم سنندج است، در شان شهروندان نبود و پیش بینی می شود حداقل ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.