خالد جعفری روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری کردستان اظهار داشت: ثبت جهانی هورامان موجب می‌شود تا به عنوان مکانی ویژه در دفاتر گردشگری جهان معرفی شود و بدون شک این اقدام در توسعه استان موثر خواهد بود.

وی افزود: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می‌شود با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت جهانی هورامان باشد.

جعفری بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در ثبت جهانی هورامان تاکید کرد و گفت: : پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به جهان انجام شده که کنگره بین المللی مشاهیر کُرد از جمله آنها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: با توجه به توانمندی‎ها و ظرفیت‌های استان می‌توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم و منطقه کردنشین ایران را به عنوان ام القرای کردهای جهان معرفی کنیم.

جعفری بر بررسی استقرار نمایندگی انجمن دفاتر گردشگری و جهانگردی در مرز باشماق مریوان تاکید کرد و از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست این موضوع را از طریق شرکت مادر تخصصی گردشگری کشور پیگیری تا به صورت قانونی شرایط آن مهیا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.