سردار آزادی روز دوشنبه اظهار داشت: دشمنان نظام با انتشار اخبار نادرست و کذب در فضای رسانه‌ای این گونه وانمود می کنند که فرد مورد نظر توسط اتحادیه میهنی کردستان تحویل سپاه پاسداران شد در حالی که خبر دستگیری وی در تاریخ ۱۶ فروردین ماه از طریق دستگاه قضایی استان کردستان در سایت های خبری منتشر شده بود که  این متهم با کار اطلاعاتی و هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان بانه در منزلی در یکی از روستاهای این شهرستان دستگیر شده بود.

وی با بیان اینکه دشمن با انتشار اخبار نادرست به دنبال رسیدن به اهداف پلید خود که همانا تفرقه در  بین مردم انقلابی و ولایتمدار کرد است، تصریح کرد: بازجویی ها و مستندات مربوط به دستگیری وی در سوابق موجود است و اعترافات همدستانی که با وی در این عملیات دستگیر شدند نیز کاملا ادعاهای شبکه های معاند را تکذیب می کند.

سردار آزادی با تاکید بر اینکه مردم ما مردمی هوشیار و با بصیرت بوده و هیچگاه فریب این دسیسه‌های ساختگی معاندنین را نخواهند خورد، افزود: متهم که هشتم فرودین ماه با طراحی نقشه فرار زندانیان از زندان متواری شده بود هیچگاه از مرز خارج نشده و با تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی بانه در داخل کشور دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهم (م.م) که به جرم سرقت‌های مسلحانه و شهادت ۲ نفر از همکاران پلیس در سال ۱۳۸۲ و نیز ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و شرارت‌های گوناگون به اعدام محکوم شده بود پس از فرار از زندان در ۱۶ فرودین ماه طی یک عملیات غافلگیر کننده پلیسی در بانه دستگیر و در ۲۳ فروردین ماه به دار مجازات آویخته شد.

وی با تقدیر از تلاش همه دستگاهای انتظامی، نظامی و امنیتی در شناسایی و دستگیری ۶۵ نفر از زندانیان فراری زندان سقز، یادآور شد: ۹ نفر از زندانیان همچنان متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.

 فرمانده انتظامی کردستان از حس مسئولیت پذیری و همکاری و همراهی بسیار خوب مردم قانونمند و قانونمدار استان در همکاری هدفمند با پلیس در راستای ارتقاء شاخص های امنیتی استان هم تقدیر کرد و گفت: کردستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است و محلی برای جولان نا امن کنندگان امنیت مردم نخواهد بود.

عصر جمعه هشتم فروردین، ۷۴ زندانی از زندان سقز پس از ضرب و شتم نگهبانان متواری شدند. سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.