محمدباقر محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد افراد در قالب بررسی و کنترل ۱۲ هزار و ۸۶۳ خودرو در مسیر ورود به استان کردستان از سوی نیروهای هلال احمر تب‌سنجی و غربالگری شدند.

وی یادآور شد: در نتیجه این تست‌ها، ۱۵۲ نفر دارای علائم بیماری کرونا در پست‌های غربالگری شناسایی شدند و پس از بررسی توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، ۳۶ نفر از مسافران توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: در اجرای این طرح روزانه ۳۰۷ نفر داوطلب و امدادگر این جمعیت مشارکت دارند و ۸۸ خودور شامل آمبولانس و خودروی کمک دار نیز درگیر اجرای آن هستند.

محمدی با بیان اینکه طرح غربالگری مسافران با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان، همکاری ارگان‌های امدادرسان شامل نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد، افزود: این طرح با ایجاد پایگاه‌هایی در چهار مسیر ورودی کرمانشاه به کامیاران، زنجان به بیجار، ورودی همدان به قروه (روستای وینسار) و مسیر بوکان به سقز در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: نیروهای این جمعیت در کنار کار تب‌سنجی و کنترل سلامت افراد از لحاظ داشتن علائم کرونا، به توزیع بروشورهای آموزشی در ورودی‌های چهارگانه استان میان مسافران و دیگر افراد اقدام می‌کنند.

تاکنون از ۶۹۰ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در کردستان جواب ۲۶۵ مورد مثبت و ۳۷۸ مورد هم منفی بوده نتیجه آزمایش ۴۷ نفر نیز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان  در ابتلای قطعی به کرونا شامل سقز۹۴، بانه ۵۵، سنندج ۵۳، کامیاران ۱۰، قروه ۱۸، مریوان ۶، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۵، دهگلان ۲ و سروآباد ۲ است.  

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۲۹ نفر قربانی این بیماری شدند که در سقز ۱۲ نفر، سنندج و قروه هر کدام سه نفر، بانه پنج نفر، مریوان و بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر در این مدت به دلیل ابتلای به ویروس کرونا جان باخته‌اند.  

 بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.
هشت‌ هزار و  ۳۷۶ بیمار در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۸۱۲ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.