سردار علیرضا مرزبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما در مرزبانی خدمت‌گذار مردم هستیم، خود را از مردم می‌دانیم و جدا از آنها نیستیم بنابراین تمام تلاش ما این است که منافع مرزنشین برابر قانون و مقررات تامین شود چون استیفای حقوق آنها از وظایف ذاتی و ماموریتی ما است.

وی با بیان اینکه اگر کسی حتی برابر قانون در مرز آسیب ببیند و یا مجرم و متردد مرزی غیرمجاز باشند، باز هم مرزبان را ناراحت می‌کند، افزود: تعامل و گفت و گوی مرزبانی با مردم، نمایندگان مجلس و کارشناسان برای شنیدن مشکلات و تشویق آنها به حل مسائل موجود در مرز است.

سردار مرزبانی با تاکید بر اینکه تامین اعتبارات برای انسداد مرز باید از اولویت‌ها باشد، یادآور شد:‌ مرز به هر طریقی باید حفظ شود و ابزار لازم در این راستا برای مرزبانی فراهم شود چرا که بدون زیرساخت‌های لازم نمی‌توان وظایف را به صورت کامل انجام داد.

فرمانده مرزبانی کردستان تاکید کرد: کسی که از معابر غیر رسمی کالایی را جابه‌جا می‌کند از نظر قانون قاچاقچی محسوب می‌شود چون حریم مرز را زیر پا گذاشته است و قانون هم او را به عنوان مجرم می‌شناسد.

وی با بیان اینکه اگر کولبری به معنای واقعی آن شکل بگیرد و در مسیر قانونی و لحاظ چارچوب‌ها انجام شود مشکلات این حوزه هم کاهش می‌یابد، گفت: کولبری به شکل رسمی آن تعطیل شده و از معابر غیررسمی و غیرقانونی به صورت قاچاق انجام می‌شود و ما هم موظف هستیم با آن مقابله کنیم.

سردار مرزبانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مراکز تولیدی کشور به دلیل قاچاق تعطیل می‌شوند و این نشان می‌دهد قاچاق مشکلی جدی در مقابل تولید کشور است، افزود: ما هم قبول داریم که برای مرزنشینان بسترهای اقتصادی مناسب فراهم نشده و باید معاش خود را تامین کنند اما آنچه برای ما مهم است قوانین است.

وی در رابطه با تحرکات ضدانقلاب هم با اشاره به اینکه آمریکا و استکبار معاندین را از هر نظر تجهیز می‌کند اما ما آماده مقابله با هر تهدیدی هستیم، اضافه کرد: هرجایی که برای دشمنان امکان‌پذیر است و هر گروهی که با نظام در عناد و ستیز است از آن حمایت می‌کنند.

سردار مرزبانی با اشاره به اینکه مرزبانی هم به صورت مستمر در حال ارتقای آمادگی خود است، اظهار داشت: مرزهای ما هم در آینده نزدیک به امکانات خوبی تجهیز خواهد شد.

فرمانده مرزبانی کردستان با بیان اینکه قانونا مسوولیت نظارت بر امور مرز با مرزبانی است، افزود: با توجه به اینکه مجوز ورود و خروج از مرز را صادر می‌کنیم بنابراین نمی‌شود در امر نظارت بر عبور و مرور کالاها حضور نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌ با دستگاه‌های مرتبط در مرز و اموری که انجام کارها را تسهیل کند از اهمیت برخوردار است، گفت: تعیین قانونی بودن کالایی که از کشور وارد یا خارج شود بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما اگر ما با کالایی مواجه می‌شویم که مقررات را طی نکرده است آن را توقیف می‌کنیم و به مراجع قانونی تحویل می‌دهیم.

سردار مرزبانی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریمی هدف همه ما یکسان است و در این راستا است که کشور مسیر توسعه اقتصادی خود را ادامه دهد، افزود: ممکن است برخی مقرارات و قوانین همخوانی دقیقی نداشته باشد که باید این قوانین در مسیری قرار گیرد که مانع از انجام وظایف گمرک و یا مرزبانی نشود.

وی اظهار داشت: همیشه از گمرک خواسته‌ایم که زیرساخت و امکانات فنی کنترل در مرز از جمله دستگاه‌ اشعه ایکس را فراهم کنند تا عبور و مرور از مرز با تاخیر کمتری صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی کردستان یادآور شد: حوزه مرزبانی فقط کنترل عبور و مرور کالا نیست و بعد امنیتی هم دارد بنابراین نمی‌توان غفلت کرد و بی‌تفاوت از کنار امور گذشت،  امنیت مرز برای ما اولویت است چون تهدیدات در مرز در صورت غفلت از آن بر امنیت کل کشور تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.