محمد دره‌وزمی روز سه‌شنبه در چهارمین جلسه اتاق رسانه ای ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: مردم دغدغه‌ای بابت تامین اقلام عمومی و اساسی نداشته باشند، چرا که هیچ مشکلی از این لحاظ در کشور و کردستان وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه ۲ هزار تن برنج دولتی و خصوصی برای ایام عید در استان تامین و توزیع شده است، یادآور شد: یک هزار و ۲۰۰ تن شکر، یک هزار و ۲۵۰ تن روغن، ۲۲۰ تن گوشت قرمز، ۲۲۰ تن گوشت مرغ، و ۶۵۰ تن شکر مورد نیاز خانوارها تامین شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه یک هزار و ۱۲۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب عید نیز تامین و توزیع شده است، افزود: در صورت مشاهده گران‌فروشی یا احتکار کالاهای اساسی به شدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌شود.

دره‌وزمی به مصوبه تعطیلی بازارهای سرپوشیده و پاساژها، مجتمع‌های تجاری، مشاوران املاک و خودرو و قهوه‌خانه‌ها در کردستان اشاره کرد و گفت: اغلب این واحدها از این مصوبه تبعیت نکردند، بنابراین در صورت لزوم به زودی به اجبار این اماکن غیرضروری تعطیل خواهد شد.

وی از باز بودن تمام واحدهای صنفی ضروری از جمله خبازی‌ها در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: شهروندان از بابت تامین کالاهای ضروری و مایحتاج زندگی نگران نباشند، چراکه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و ۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

خوشبختانه پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.