خالد جعفری روز پنجشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان در ارتباط با ساعت کاری ادارات هم اظهار داشت: اختیار را به مدیران دادیم تا کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند بویژه زنان به صورت دورکاری به ارائه خدمات مربوط به خود اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه بر روند خدمات رسانی ادارات به مردم نظارت می‌شود، افزود: برخی از ادارات با اقداماتی منجر به ایجاد تجمع مردم شدند که این سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

جعفری با اشاره به اینکه با هر گونه اقدامی که موجب به خطر افتادن سلامتی مردم شود، برخورد می‌شود، اضافه کرد: برخی از کارها نیاز به حضور در ادارات ندارد و مردم می‌توانند از طریق تلفن و سایت‌های اینترنتی دستگاه‌های اجرایی آنها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی برای تعدادی از صنوف بدلیل رکود بازار ایجاد شده و این شرایط منجر به ایجاد فشار مالی بر روی برخی از اقشار جامعه است، یادآور شد: امیدواریم بانک‌ها در وصول تسهیلات اسفند ماه جاری، فروردین و اردیبهشت سال آینده با قشر آسیب دیده از این جریان مدارا کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان حمایت از صنوف را از وظایف مدیران دانست این قشر بتوانند فعالیت خود را در چند ماه آینده و بعد از رفع این بحران ادامه دهند و تاکید کرد: تقاضا برای برخی از کالاها در بازار استان وجود ندارد ولی همواره مغازه‌های عرضه کننده آنها باز است و می‌طلبد در راستای تعطیل شدن این واحدها اقداماتی صورت گیرد.

بازار سنندج تعطیل شود

فرماندار سنندج هم در این جلسه با اعلام اینکه تعطیل نشدن بازار موجب ایجاد مشکلات زیادی برای مردم خواهد شد، گفت: پیشنهاد تعطیلی بازار سنندج و دیگر شهرهای درگیر بیماری ویروس کرونا باید در ستاد بحران استان مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

محمدابراهیم زارعی با اشاره به اینکه جمع‌آوری دستفروشان امروز در سنندج انجام شد، تاکید کرد: نیاز است بازارهای سرپوشیده و شلوغ برای کنترل بیشتر این بیماری تعطیل شوند.

وی افزود: کارکنان و مدیران هم در معرض خطر هستند و هر کدام از این افراد اگر به این ویروس مبتلا شوند جمعیت زیادی را می‌توانند مبتلا کنند لذا باید فکری هم برای تعطیلی بسیاری از ادارات در این ایام کرد.

شهردار سنندج هم در این جلسه خواستار تعطیلی مغازه‌هایی که در این ایام نیازی به باز بودن آنها نیست، شد و گفت: در بسیاری از شهرها بازاریان داوطلبانه اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کردند انتظار می‌رود در سنندج هم شاهد این اقدام باشیم.

حشمت‌الله صیدی اضافه کرد: زمانی میزان تجمع مردم در هسته مرکزی شهر سنندج کاهش پیدا می‌کند که مغازه‌های این مسیر تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه وانت‌بارهای سیار و قلیانسراها و اغذیه‌فروشی‌های آبیدر را جمع‌آوری کردیم، یادآور شد: در ادامه فعالیت شهرداری اغذیه‌فروشی‌های سیار میادین اصلی شهر هم دیشب و امروز جمع‌آوری شدند.

کرونا با نام رسمی کووید ۱۹ از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون دربیش از ۱۲۰ کشور جهان در تمام قاره‌ها را تحت تاثیر قرار داده و ۱۱۹ هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از ۲۲ روز  تعداد مبتلایان در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافته است که تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۵۴ نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های کردستان نیز ۳۹۴ نفر بود که ۸۷ نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۸۴ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که شامل ۳۳ نفر در سقز، ۱۷ نفر در بانه، ۱۱ نفر در سنندج، ۹ نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تاکنون ۶ بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.