محمدرسول شیخی‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع در این زمینه ۳۰۰ میلیارد ریال از طرف بنیاد مستضعفان به مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح کشور اختصاص یافت که سهم استان کردستان ۱۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای خرید و کمک هزینه اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا به مددجویان اختصاص یافته است، افزود: در این راستا اولویت با بیماران خاص، صعب العلاج، زمینگیر و  مادران شیرده بود که طی این هفته برای سه هزار و ۴۱ خانوار هر یک مبلغ ۲ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: همچنین از طریق اوقاف و امور خیریه، شهرداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سپاه ۱۰ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال برای کمک به خرید اقلام بهداشتی مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان با هدف پیشگیری از بیماری کرونا کمک شد.

وی یادآور شد: با این مبالغ ۳۳ هزار و ۷۲ بسته بهداشتی با سرانه ۴۲۵ هزار ریال تهیه و توزیع آن در بین خانواده های تحت حمایت با اولویت افراد در معرض آسیب آغاز شده است.
اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان کردستان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است، تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷۰ نفر بوده که ۱۱۸ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.