لقمان حیدری روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به دستور استاندار کردستان مبنی بر عدم پذیرش مسافر در نوروز سال آینده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شهرداری سنندج نیز اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و اجازه برپایی چادر در پارک‌های سطح شهر را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته ستاد اسکان نوروزی هم نداریم، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی و تمهیدات ستاد مقابله با کرونا با برپایی چادر و اسکان مسافر در پارک‌ها و بوستان‌ها در ایام تعطیلات برخورد خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد: تلاش می‌شود با اعمال این محدودیت‌ها و جلوگیری از پذیرش مسافر در ایام تعطیلات نوروزی شیوع این بیماری در استان کنترل شود ضمن اینکه امیدواریم مردم نیز همکاری لازم را در این زمینه با ما داشته باشند.
رییس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این رابطه اظهار داشت: نوروز و تعطیلات سال آینده با گذشته متفاوت است و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور مردم باید خود از مسافرت پرهیز کرده و شرایط را در نظر بگیرند.

جلال شریعتی افزود: در زمینه عدم پذیرش مهمان در استان مدیریت بحران کردستان و در راس آن استاندار تصمیمات خوبی اتحاذ کردند و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز برحسب وظیفه ذاتی خود در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: امسال شهرداری و شورای شهر در زمینه آماده‌سازی جاذبه‌های گردشگری، مهمانپذیری و آماده‌سازی بوستان‌های سطح شهر هیچگونه برنامه‌ای برای جذب مسافر و گردشگر نوروزی ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: با توجه شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیشگیری از همه‌گیر شدن آن، باید شهر و استان خود را قرنطینه کنیم ضمن اینکه انتظار می‌رود مردم نیز همانگونه که متخصصان امر تاکید دارند این ایام را در خانه مانده و از ترددهای غیر ضروری درون و برون شهری و مسافرت پرهیز کنند.
اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان کردستان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۷۸ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹، قطعی است، تعداد کل مراجعین به بیمارستان‌های استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۷۰ نفر بوده که ۱۱۸ نفر از آنان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه در استان بستری شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.