بهمن مراد نیاز روز دوشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی و لباس ایزولە بیمارستانی اظهار داشت: در چند روز گذشته در استان مشکل تامین مواد ضد عفونی کننده وجود داشت اما با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، صاحبان چند واحد خط تولید خود را تغییر دادند و هم اکنون مشغول تولید مواد ضد عفونی کننده هستند.

وی افزود: در دو روز گذشته این اقلام میان داروخانه‌ها توزیع شده و امروز و فردا هم با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مواد ضد عفونی بیشتری در سطح استان توزیع می‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه بیشتر استان‌های کشور درگیر بیماری کرونا هستند، اضافه کرد: هماهنگی  با چند استان برای تهیە الکل صورت گرفتە و در روزهای آیندە توزیع ضد عفونی کنندە ها در سطح استان افزایش می‌یابد.

استاندار کردستان بر ضرورت حمایت از واحدهای تولید کننده مواد شوینده و ضد عفونی کننده تاکید کرد و گفت: از منابع استانی یارانه سود تسهیلات به این واحدها پرداخت می شود و تلاش می کنیم تامین سرمایه در گردش این واحدها را تامین کنیم.

اکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۶۳ نفر به ویروس کرونا در استان قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است. 

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.