فرزین رضاعی روز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان کردستان اظهار داشت: با توجه به اینکه جدا کردن افراد بهبود یافته ای که دوران نقاهت خود را می گذرانند از ضرورت‌های جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در جامعه است، این امکان در منازل افراد وجود ندارد.

وی افزود: برای این اقدام در تمام شهرستان‌ها باید مهمانسراها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد تا بتوانیم در صورت بیشتر شدن افراد مشکوک آنان را در بیمارستان‌ها پذیرش کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین این دانشگاه به دنبال آن است که در صورت تکمیل تخت‌های بیمارستانی از برخی اردوگاه های استان به عنوان بیمارستان‌های موقت برای پذیرش بیماران استفاده کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۷ بیمار در این استان بستری هستند که نتیجه آزمایش ۶۳ نفر از این افراد مثبت است، گفت: تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی این استان شامل ۲ هزار و ۵۰۰ تخت است که در صورت نیاز می توان این تعداد را به ۲ هزار و ۸۰۰ تخت رساند.

هومن قصری یادآور شد: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی نیز در حال تجهیز شدن بوده که به زودی در شهرستان سقز مستقر می‌شود.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام آمادگی کرده در صورت نیاز یک بیمارستان ۳۰ تختخوابی نیز تجهیز و راه اندازی کند.

نماینده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این جلسه از تقسیم بندی شهرهای استان به پنج قسمت برای ضد عفونی شبانه خبر داد و افزود: هم اکنون این ستاد فعالیت خود را در سنندج آغاز کرده و با همکاری شهرداری از امشب شروع به ضد عفونی معابر می‌کند.

سرهنگ محمد آزادی پور یادآور شد: اولویت اول این ستاد هم اکنون فعالیت در شهرهایی مانند سنندج، سقز و مریوان است اما به مرور در تمام شهرها فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد.

تاکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا  در استان گرفته شده است که ابتلای ۶۳ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹  نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.