صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر چند بدلیل پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت دانش آموزان مدارس تعطیل شد اما آموزش تعطیل نیست لذا برنامه‌ریزی‌های لازم برای جبران عقب‌ماندگی درسی با تهیه و تولید محتوای آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تولید و ضبط این محتواهای آموزشی آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان هفته جاری به پایان برسد، افزود: بر این اساس ۹۶ جلسه محتوای آموزشی ۳۰ دقیقه‌ای برای دانش آموزان ابتدایی این استان تولید و ضبط خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این محتواهای آموزشی با همکاری گروه‌های آموزشی، مدیران و معلمان مجرب دوره ابتدایی برای دانش آموزان شش پایه تحصیلی از سه درس علوم، ریاضی و فارسی بر اساس بودجه بندی اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در قالب فیلم‌های آموزشی تهیه و ضبط و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: محتواهای تولید شده در پورتال آموزش و پرورش استان، سامانه گروه‌های آموزشی و کانال‌های ارتباطی مدارس بارگذاری و در قالب CD و فلش در بین دانش آموزان توزیع می‌شود تا در منزل از طریق این محتوای آموزشی کم آموزی درسی پیش آمده را با کمک خانواده جبران کنند، ضمن اینکه در این برنامه اولویت با دانش‌آموزان حاشیه شهر و مناطق روستایی است.

عبداللهی هدف از این اقدام را استمرار آموزش و پیگیری برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی اعلام کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، برنامه‌های درسی دانش آموزان را در ایامی که مدارس تعطیل است، پیگیری کرد.   
مدارس مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه‌های استان کردستان همزمان با دیگر مناطق کشور از ۲ هفته پیش بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است و این تعطیلی تا پس از تعطیلات نوروز ۹۹ نیز ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.