محمد شاهویسی عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تصمیم برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و ویروسی گرفته شده لذا از مردم و دوستان و اطرافیان بیماران بستری در بیمارستان‌های شهر درخواست می‌شود که از تجمع در مقابل بیمارستان وواصرار بر ورود به این اماکن خودداری کنند.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بانه انجام شده ولی از مردم و شهروندان درخواست می‌شود دستورات بهداشتی فردی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات و اماکن آلوده خودداری کرده و حتی المقدور در منازل خود بمانند.

شهرستان مرزی بانه ۲ بیمارستان رازی و صلاح الدین ایوبی  با ۲۰۰ تخت به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

به دستور شورای افتاء شهرستان بانه نماز جمعه نیز برگزار نشد، همچنین همه مراسم عمومی و عزاداری نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ممنوع اعلام شده است.

کلیه اماکن عمومی شهرستان بانه شامل باشگاه‌های ورزشی، استخرهای شنا، تالارهای عروسی، قلیان سراها و قهوه خانه ها نیز از دوشنبه گذشته به مدت ۲ هفته (۱۴ روز از ۶ تا ۲۰ اسفند سال جاری) تعطیل اعلام شد.

سرپرست فرمانداری بانه با بیان اینکه تاکنون مواردی از وجود این بیماری در بانه مشاهده نشده است، افزود: در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان تدابیر پیشگیرانه در حال انجام است و در صورت نیاز یکی از بیمارستان‌ها به بیماران مبتلا به این ویروس اختصاص می‌یابد.

امین‌زاده با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در ادارات اضافه کرد: باید در ادارات و مکان های عمومی، وسایل و اشیای که تماس دست با آنها زیاد است به صورت مرتب ضدعفونی شود و برگزاری مراسم عمومی نیز تا زمانی که خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد، لغو شود.

وی یادآور شد: باید در ورود شهر نیز کنترل های بهداشتی با همکاری شبکه بهداشت، امدادگران جمعیت هلال احمر و نیروهای شهرداری انجام شود و در صورت تخلف مراکز عمومی از این دستور با متخلفان با جدیت برخورد می شود چرا که بحث سلامت شهروندان در این شرایط اهمیت بالایی دارد.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکنون آزمایش سه نفر از اهالی سنندج و سقز در خصوص ابتلای به کرونا مثبت شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.