سرانه اماکن ورزشی در کردستان در مقایسه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد که این پروژه به تنهایی می‌تواند تحولی مهم در سرانه ورزش استان باشد و آن را به میانگین کشوری نزدیک کند.  
امسال سالن‌های ۶ هزار نفری ارومیه و اردبیل میزبان ۲ رویداد بسیار مهم لیگ ملل جهان بودند که کردستان هم می‌تواند از این پس میزبانی چنین رویدادهایی باشد.  
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در رابطه با این سالن ورزشی به خبرنگار ایرنا گفت: سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج از مهمترین پروژه ورزشی استان است که با پایان احداث آن، در سفر ربیس جمهوری به کردستان افتتاح می‌شود.
حامد جولایی اظهار داشت: این سالن با ١٣ هزار مترمربع مساحت دارای زمین مختص مسابقات، سالن‌های تمرینی جانبی، رختکن، کلینیک پزشکی، سیستم تهویه مدرن، سالن کنفرانس و بخش مدیریت و اداری است و از بزرگترین پروژه‌های ورزشی کردستان محسوب می‌شود.  
وی تاکید کرد: افتتاح این سالن ورزشی نقش مهمی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی شهرستان سنندج و تمام استان خواهد داشت.
وی افزود: کلنگ این پروژه در سال ۸۴ بر زمین زده شد و عملیات ساخت آن اوایل سال ۸۵ توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور آغاز شد که پس از چند سال با کمبود اعتبار مواجه و وقفه چندین ساله را تجربه کرد.
جولایی با اشاره به اینکه بدون کمک‌های وزیر ورزش و جوانان، استاندار کردستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امکان تکمیل این پروژه نبود، یادآور شد: با هماهنگی‌های مسوولین استانی و پیگیری های مجدانه و همراهی مسوولین وزارت ورزش و جوانان از سال ۹۳ عملیات احداث این پروژه ورزشی جان تازه‌ای به خود گرفت به گونه‌ای که اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است.
وی گفت: برای ساخت سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارت ملی و استانی هزینه شده است.  
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اظهار داشت: آغاز فعالیت و بهره برداری از این پروژه مهم با توجه به نبود سالن ورزشی با ظرفیت و گنجایش مناسب در شهر سنندج از اولویت های مسوولین کشوری و استانی است به طوری که افتتاح این سالن نقش بسزایی در پیشرفت ورزش استان و افزایش سرانه فضای ورزش کردستان ایفا می کند.
وی یادآور شد: وزیر ورزش و جوانان در بازدید اخیر خود از سالن ۶ هزار نفری سنندج با ابراز رضایت از پیشرفت فیزیکی این پروژه گفته بود تلاش می‌کنیم در سال ۹۹ میزبانی چند رویداد ملی و بین المللی را در کردستان داشته باشیم.
احداث این سالن بزرگ در استان کردستان می‌تواند برای میزبانی مسابقات بین‌المللی و ملی مناسب باشد همانطور که برگزاری لیگ ملت‌های آسیا در ایران با ظرفیت چنین ورزشگاه‌ با این مختصات امکانپذیر است.
در سالن ۶ هزار نفری می‌توان بیشتر رشته های توپی همچون هندبال، والیبال، بسکتبال و فوتسال را برگزار کرد.  
همچنین به دلیل فضای مناسب این نوع سالن برای برگزاری رشته های همچون کشتی، جودو، کاراته، تکواندو و برخی دیگر از رشته‌های رزمی هم می‌توان بهره برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.