به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ عبدالله فاتحی صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، اظهار داشت: در برخی از استان های کشور گزارش شده که عده ای در قالب ماموران بهداشت و علم پزشکی به بهانه تست کرونا ویروس به درب منازل مسکونی مراجعه کرده و با اطمینان حاصل کردن از اینکه کسی در منزل حضور ندارد و یا فرد در خانه تنها است، اقدام به سرقت می کنند.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون موردی در این زمینه در استان کردستان اتفاق نیافتاده است و از شهروندان نیز می خواهیم که در این خصوص هوشیار باشند و فریب این افراد را نورند و به محض مشاهده چنین مواردی از طریق پلیس ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به هشدارهای پلیسی متناسب با پایان سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه به روزهای پاپانی سال نزدیک می شویم مردم بیشتر به بازارها مراجعه کرده و به تبع سارقان و جیب بران نیز بیشتر در سطح عموم حضور می یابند.

سرهنگ فاتحی یادآور شد: مردم باید هوشیار باشند که در زمان خرید کمتر از پول نقد استفاده کنند و بیشتر باید با کارت های بانکی، خرید خود را انجام دهند و کارت خود را به هیچ عنوان به افراد غریبه واگذار نکنند.

وی بیان کرد: بانوانی که در بازارهای سنتی و یا پاساژها برای خرید مراجعه می کنند باید مراقب زنانی باشند که به انها بیش از حد نزدیک می شوند و همیشه سعی کنند کیف خود را طوری نگه دارند که دستشان روی زیپ آن باشد.

رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: همچنین بازنشستگان و مستمری بگیرانی که به بانک ها مراجعه کرده و پول نقد دریافت می کنند باید سعی کنند یک نفر را برای دریافت حقوق با خود به بانک ببرند و به گونه ای پول را حمل کنند که کیف انها یا جیب حاوی وجه انها به سمت دیوار باشد تا مجال حرکت به سارقان و کیف قاپان موتورسوار داده نشود.

سرهنگ فاتحی اظهار داشت: همچنین در راستای جلوگیری از سرقت خودرو و یا محتویات آن رانندگان سعی کنند خودرو خود را در مکان های عمومی مانند پارکینگ پارک کنند و در مکان های خلوت پارک نکنند و حتماً از قفل پدال، فرمان و یا دزدگیر استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزان کشفیات جرائم در این استان اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماهه گذشته از سال ۳۴ درصد افزایش میزان کشفیات داشته ایم و فاصله وقوع و کشف جرم نیز به حداقل وقت رسیده است تا میزان ارامش و امنیت در جامعه رو به افزایش باشد.

رئیس پلیس آگاهی کردستان ادامه داد: خوشبختانه کردستان جزو امن ترین استان های کشور است و کمتر از یک درصد کل جرایم کشور به این استان اختصاص دارد که ۷۵ درصد انها نیز مربوط به جرایم خرد است و جرایم خشن نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1366728
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.