پیمان اسکندری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توسعه صادرات کشاورزی از برنامه‌های این سازمان این اظهار داشت : این پایانه به عنوان سومین پایانه تخصصی صادرات میوه کشور در شهرستان مریوان تاسیس می‌شود و  فعالیت‌هایی همچون بسته‌بندی، سورتینگ و سلامت محصول فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: همچنین مقرر شده تعاون روستایی مریوان به عنوان نماینده این سازمان در اقلیم کردستان عراق اقدام به تاسیس دفتر برای سهولت صادرات انواع محصولات کشاورزی از ایران به این منطقه کند.

اتاق اصناف کشاورزی کردستان تشکیل می‌شود
مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: سعی داریم به منظور هویت بخشی به بهره‌برداران، اتاق اصناف بخش کشاورزی استان در استان و شهرستان‌ها  تشکیل شود.

 اسکندری با اشاره به اینکه هم ۱۱۳ هزار بهره‌بردار در این استان فعال هستند یادآور شد: سازمان تعاونی روستای در راستای اهداف وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تاسیس اتاق اصناف کشاورزی است.

وی اضافه کرد: این اتاق همانند اتاق‌های مشابه در بخش کشاورزی با گستردگی ۱۰۸ شغل و هفت اتحادیه در هر شهرستان فعالیت خواهد کرد.

اسکندری یادآور شد: مقرر شده کشاورزان در اتحادیه های مختلف از جمله زراعت، باغبانی، طیور و ماکیان، آبزی پروری و دامپروری عضو شده و اقدام به انتخاب اعضای اتحادیه شهرستانی کنند و سپس نمایندگان انان در اتحادیه ها اعضای اتاق اصناف شهرستان و استان را انتخاب کنند.
 وی افزود: هویت بخشی به شاغلان بخش کشاورزی، دفاع از حقوق بهره برداران، شرکت دادن آنان در سیاست‌های قیمت گذاری محصولات در ستاد تنظیم بازار و تقویت سیاست‌های توسعه از اهداف این اتاق‌ها است.

کشاورزی قراردادی بر روی محصول خیار اعمال می‌شود
مدیر تعاون روستای کردستان با بیان اینکه کشاورزی قراردادی بر روی تمامی محصولات جز رسالت های این سازمان برای حمایت از تولید و بهره برداران است افزود : در این راستا فعالیت قراردادی از پنج سال قبل در این استان برای محصول چغندر اعمال شده بود.

وی اضافه کرد: اما اتحادیه تعاونی تولید این استان در این راستا  با همکاری بنیاد برکت امسال در نظر دارد کشاورزی قراردادی را با افق خرید تضمینی سه هزار تن در محصول خیار در شهرستان‌های هدف استان از جمله قروه، کامیاران و دهگلان نیز اعمال کند. 

اسکندری گفت: در این راستا مقرر شده بنیاد برکت برای هر کشاورزی که در این طرح شرکت کند ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار تعاونی تولید برای تامین نهاده و زیرساخت های را قرار دهد تا گامی مثبت در حمایت از تولید کنندگان برداشته شود.

یک هزار و ۷۰۰ تن میوه شب عید در کردستان ذخیره شده است
مدیر تعاون روستایی کردستان با بیان اینکه امسال این سازمان به عنوان مباشر توزیع میوه شب عید است افزود: وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان عامل خرید هم اکنون یک هزار و ۷۰۰ تن میوه شب عید را خریداری و ذخیره کرده است.

اسکندری گفت: این میزان میوه شامل یک هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب بوده که در ایام عید از سوی سازمان تعاون روستایی در ۱۰ شهر استان توزیع می شود.

بیش از چهار هزار تن کالای اساسی در کردستان توزیع شد
وی با بیان اینکه طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان مقرر شده ۴۰ درصد کالاهای تنظیم بازاری در روستاها توزیع شود افزود: در این راستا امسال چهار هزار و۵۱۷ تن انواع کالا در این مناطق از سوی این سازمان در مراکز توزیع از جمله فروشگاه های اترک و اتحادیه های توزیع  توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان افزود: ۱۸ شعبه فروشگاه اترک در روستاهای بزرگ از جمله مراکز توزیع این کالاها در استان بوده اند که سازمان روستایی در نظر دارد این فروشگاه ها را در سایر روستاها نیز راه اندازی کند.

وی با بیان اینکه ۱۸ باب از فروشگاه های اترک در سال ۱۳۹۷ و چهار مورد نیز امسال تاسیس شده است اضافه کرد: این سازمان در نظر دارد برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تعداد فروشگاه های خود در استان کردستان به ۵۰ باب برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.