دانش زندی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته نیروهای راهداری و پلیس راه از تردد مسافران در ۲ محور فرعی بین شهری ایرانخواه - تکاب و سقز - مریوان به علت تداوم شدت کولاک و یخزدگی سطح جاده ممانعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در محور سنندج - دیواندر به علت یخزدگی و شدت کولاک از تردد خودروهای سنگین ممانعت می‌شود اضافه کرد: این مسیرها هم اکنون مسدود نیستند اما به منظور ایمنی بیشتر مسافران مسدود اعلام شده و توصیه می‌شود مسافران تا فروکش شدن وضعیت جوی فعلی از سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان  با اشاره به اینکه شامگاه روز گذشته راه ارتباطی ۱۸۸ روستا در ۶ شهرستان سنندج، دیواندره، بانه، مریوان، بیجار و سقز مسدود شده بود افزود: راهداران از صبح امروز برای بازگشایی در مسیرها مستقر شدند اما شدت کولاک موجب شده که برخی از مسیرها همچنان مسدود باشند.

وی یادآور شد: بخاطر وضعیت جوی هم اکنون راه ارتباطی ۲۵۰ روستا در سه شهرستان دیواندره، سقز و بیجار مسدود بوده و راهداران مشغول بازگشایی آنها هستند اما با توجه به شدت کولاک احتمال می‌رود بخشی از عملیات ها به فردا موکول شود.

زندی یادآور شد: تردد در محور کامیاران - سروآباد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده و تمامی محورهای منتهی به شهر بیجار از طرف دیواندره، قروه و همدان شاهد کولاک و یخزدگی سطح جاده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.