معاون درمان تامین اجتماعی کردستان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: طرح تغییر کاربری بلوک زایمان بر اساس الگوی LDR بیمارستان تامین اجتماعی سنندج با ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ایجاد شده که شامل ۱۵ میلیارد ریال برای توسعه و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی است.

هوشنگ فولادی اظهار داشت: این بخش به مساحت ۵۱۵ مترمربع دارای پنج اتاق زایمان و یک اتاق ایزوله است که با تغییرات ایجاد شده در آن ارتباط منطقی و استاندارد فضای بلوک زایمان و بخش NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان) ایجاد و بر این اساس مشکل انتقال نوزادان به بخش مذکور در صورت نیاز مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: این طرح با توجه به سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش های LDR در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج اجرایی شد.

فولادی در تعریف بخش LDR یادآور شد: این بخش به مکان‌هایی در زایشگاه ها گفته می‌شود که هر مادر در فضایی با امکانات رفاهی و بهداشتی جداگانه از تخت های بستری با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می‌کند.

معاون درمان تامین اجتماعی سنندج تاکید کرد: در این بخش ها شرایط زایمان فیزیولوژیک و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می‌شود و به زایمان طبیعی مادران کمک بسزایی می‌کند.

فولادی با بیان اینکه طرح توسعه مرکز اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی دیگر طرح افتتاح شده در ششمین روز از ایام دهه فجر است،  افزود: برای توسعه این طرح ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که شامل ۱۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای توسعه فیزیکی و هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی است.

وی یادآور شد: در این طرح یک هزار و ۴۴ متر مربع مساحت به همراه مرمت و بازسازی آزمایشگاه براساس چارت تشکیلاتی و بهبود روند کار و تقسیم بندی فضای فیزیکی براساس نوع خدمت انجام شده است.

فولادی گفت: با توجه به توسعه در آزمون مهر ۱۳۹۷ تعداد ۶ نفر پرستار، یک نفر بهدار برای این بخش جذب شده و در این توسعه ضمن بهینه سازی فضاهای تعریف شده در اورژانس براساس استانداردهای اعتبار بخشی، فضای سرپایی اورژانس از بستری کاملا جدا شده و ارتباز این ۲ بخش فقط از طریق تریاژ که در حد فاصل آنها قرار گرفته، امکانپذیر است.

معاون درمان تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: قبل از توسعه تعداد تخت‌های بستری اورژانس ۱۰ تخت (هفت تخت بستری و سه تخت سرم تراپی) بود که با توجه به جداسازی اورژانس کودکان و ایجاد تخت ایزوله و نیز تخت بیماران اعصاب و روان و همچنین چیدمان تخت‌های بستری در قسمت های حاد و تخت حاد، تخت‌های بستری به ۱۷ تخت و سرم تراپی به هفت تخت افزایش یافته که به احتساب خت های مذکور مجموع تخت های اورژانس از ۱۰ تخت به ۲۴ تخت افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: همچنین در همین بازه زمانی با توجه تخصیص بخشی از فضای فیزیکی آزمایشگاه به طرح توسعه اورژانس بخش آزمایشگاه نیز بر اساس استاندارهای موضوعی بازمهندسی و ارتقا یافته و بر مبنای جداسازی فضاهای کلینیک (سولوژی، پاتولوژی، میکروب شناسی مجددا بازسازی شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان هم اکنون دارای ۲ بیمارستان در شهرستان های سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در شهرستان سنندج، ۲ درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های بیجار و قروه و ۲ درمانگاه عمومی در شهرهای مریوان و کامیاران است.

درمانگاه عمومی تامین اجتماعی بانه هم اکنون مراحل آزمایشی ارایه خدمات خود را سپری می کند و این سازمان به دنبال استخدام ۱۴ نیروی تخصصی برای آن است.

از مجموع بهره مند از خدمات تامین اجتماعی استان کردستان، ۲۰۶ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۲۹ هزار نفر مستمری بگیر و سه هزار و ۳۰۰ نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.