سیدنوید نقشبندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیّران و مردم در طول سال‌های گذشته تلاش زیادی برای احداث مسجد در استان کرده‌اند اما نیاز است دولت نیز در این زمینه حمایت مالی کند.

وی با بیان اینکه نیازی به تشویق مردم برای ساخت مسجد نیست و خیّران خود اقدام به این کار می‌کنند،  افزود: به همان اندازه که ساخت مسجد دارای اجر معنوی است، احداث بیمارستان و مدرسه نیز لازم و ارزشمند است.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان به اهمیت مسجد از دیدگاه قرآن اشاره کرد و یادآور شد: در قرآن چندین آیه به این مکان مقدس اشاره دارد و هر جا صحبت از مسجد شده آن را مختص به مردم معرفی کرده است.

نقشبندی با بیان اینکه عبادتگاه‌های قبلی برای بت یا پادشاهان بوده است، اضافه کرد: در قرآن کریم از مسجد به عنوان راه اتصال مردم به خدا نام برده شده و کسی که این راه اتصال را ببندد ظالم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مسجدی که برای مردم و خداوند نباشند، خاصیت تقدس خود را از دست می‌دهد که نمونه آن مسجد ضرار در زمان پیامبر(ص) بود که به دستور خداوند متعال ویران شد.

دکترای تخصصی الهیات و معارف اسلامی با اشاره به اینکه زیورآلات و ساختمان مسجد مهم نیست، تاکید کرد: ارزش مسجد به عبادت از روی تقوا و دوری از ریا و اختلاف و تفرقه است.

براساس آمار اعلام شده بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد در کردستان وجود دارد و این استان دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.