به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، رشید قربانی اظهار داشت: از مجموع این پروژه‌ها سه مورد شامل تکمیل دبستان ۹ کلاسه مشارکتی شهری، احداث دبستان یک کلاسه بتنی معراج قلی‌آباد و احداث مدرسه سه کلاسه کوخ شیخ‌الاسلام مربوط به شهرستان بانه است.

وی افزود: احداث سالن ورزشی هنرستان پرتو دانش، تخریب و بازسازی مدرسه یک کلاسه روستای گنبدی، تخریب و بازسازی مدرسه دو کلاسه روستای آغچه گنبد و احداث دبیرستان ۱۲ کلاسه شهری در بیجار از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح آموزشی در این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه پنج مورد از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان دیواندره است، ادامه داد: این طرح ها شامل احداث دبستان دو کلاسه روستای پاپاله، تخریب و بازسازی دبستان یک کلاسه روستای رحیم کوژیاگ (شجاع‌آباد)، احداث مدرسه دو کلاسه روستای احمد کر، احداث مدرسه راهنمایی شش کلاسه و خوابگاه ۹۰ نفره روستای شریف‌آباد یاپال و احداث کانون فرهنگی تربیتی است.

قربانی یادآور شد: همچنین از این تعداد پروژه، احداث مدرسه شش کلاسه صاحب، تخریب و بازسازی دبستان روستای پیریونس، تخریب و بازسازی دبستان یک کلاسه پیش‌ساخته روستای قلعه‌جقه زیویه، احداث مدرسه دو کلاسه روستای قامیشله و احداث دبستان یک کلاسه بتنی احمد مرده مربوط به شهرستان سقز هستند.

وی با بیان اینکه سه پروژه شامل مدرسه دو کلاسه گرماش، دبستان یک کلاسه روستای تفتیله و مدرسه سه کلاسه دولت‌آباد مربوط به سنندج است، بیان کرد: احداث خوابگاه شبانه روزی ۶۰ نفره روستای چشمیدر و دبستان یک کلاسه روستای دزوند در سروآباد، احداث هنرستان کشاورزی ویهج و مدرسه دوسر در قروه و مدرسه راهنمایی ۶ کلاسه موچش کامیاران از دیگر پروژه‌های آموزشی قابل افتتاح در این دهه است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تکمیل مدرسه روستای کولیت حاجی شریف، احداث دبستان یک کلاسه بتنی ملاصدرا قطوند، دبستان یک کلاسه بتنی مفتح پلوره، هنرستان کشاورزی، دبستان دو کلاسه روستای خاو و احداث دبستان دو کلاسه روستای گلچیدر را از جمله پروژه‌های آموزشی قابل افتتاح در شهرستان مریوان اعلام کرد.

قربانی گفت: علاوه بر افتتاح این پروژه‌ها در ایام دهه فجر همچنین استاندارد سازی تاسیسات گرمایشی تعدادی از مدارس شهرستان‌های بانه، بیجار، دیواندره، دهگلان، سنندج، سقز، سروآباد، قروه، کامیاران و مریوان که انجام شده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه هزینه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس این شهرستان‌ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شده است، اظهار داشت: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدارس، ۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341620
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.