به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی کردستان، محمد عبدالملکی، اظهار داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه ها شامل نشست‌های کتاب خوان در مدارس و کتابخانه‌ها، نشست‌های تخصصی، نشست‌های قصه‌گویی، مسابقه انشا نویسی، رنگ آمیزی، نقاشی و طراحی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به اینکه حضور کتابداران در مدارس از جمله برنامه‌های مهم کتابخانه‌ها در ایام دهه فجر امسال است، ادامه داد: کتابداران با هدف معرفی کتابخانه‌ها و آشنایی دانش آموزان با برنامه های کتابخانه های عمومی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

عبدالملکی یادآور شد: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی تمام کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی، استفاده از ظرفیت نویسندگان بومی صاحب اثر در حوزه انقلاب اسلامی در برنامه‌هایی همچون گفتمان‌ها و نشست‌های کتاب خوان از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام دهه مبارک فجر است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در کتابخانه‌های روستایی نیز برگزار می‌شود، بیان کرد: ۲۸ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در روستاهای این استان فعال است که ۱۵ مورد از این تعداد کتابخانه نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: نقد کتاب، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات فرهنگی و هنری، کارگاه نقاشی و خلاصه نویسی کتاب از دیگر برنامه های کتابخانه های استان به مناسبت دهه فجر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341607
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.