به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، عبید رستمی در نشست خبری ویژه اکران فیلم های جشنواره بین المللی فجر، با تبریک ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه های متنوعی در حوزه فرهنگ و هنر ویژه ایام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اکران همزمان فیلم های سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: برای بخش کودکان پنج فیلم در صبح ها اکران می شود و به صورت کاملاً رایگان خواهد بود.

رستمی یادآور شد: طی نامه نگاری هایی که با آموزش و پرورش انجام شده است سعی بر آن است که زمینه حضور دانش آموزان مناطق منفصل شهری در این اکران ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بخش پروانه ها، نگاه نو و سودای سیمرغ نیز ۱۳ فیلم در بعد از ظهرها اکران می شود، بیان کرد: طی هماهنگی های به عمل آمده مبلغ بلیط ها برای مردم کردستان ۱۰ هزار تومان بوده و مخاطبان می توانند باکس تمامی فیلم های این جشنواره را با مبلغ ۸۰ هزار تومان خریداری کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تخفیف های متعددی برای اصناف و کارکنان دولت برای خرید این بلیط ها نیز در نظر گرفته شده است که از ۱۰ درصد تا ۵۰ درصد تخفیف را شامل می شود.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که امسال مراسم افتتاحیه نخواهیم داشت و هزینه های این مبحث طی هماهنگی انجام شده توسط معاونت هنری و انجمن سینمای جوانان استان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مسابقه ای ویژه با عنوان نامه بچه های کردستان به بچه های سیستان و بلوچستان و تقدیر ویژه از ۱۰ اثر برگزیده نیز برگزار می شود، اظهار داشت: پیش از آغاز هر سانس در بخش کودکان و نوجوانان شاهد برگزاری جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن موسیقی استان خواهیم بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به ظرفیت بسیار بالای استان کردستان در عرصه های مختلف هنری به ویژه سینما اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اصحاب رسانه استان در این خصوص به صورت ویژه ورود کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341593
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.