علی اصغر عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و ۵۴ عضو و سرمایه گذاری اولیه حدود ۲۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۴۱۶ نفری در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با این ۴۸ تعاونی تعداد تعاونی‌های فعال استان به یک هزار و ۷۰ تعاونی رسیده است، اضافه کرد: ۱۶ هزار و ۵۴۸ نفر در کل تعاونی‌های فعال استان مشغول بکار هستند.

عباشی یادآور شد: یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصاد کشور روحیه جمعی و فضای همکاری اجتماعی است که فعالیت با تعاون، همکاری و خرد جمعی، ماندگاری بیشتری داشته و در ایجاد فرصت‌های شغلی بادوام اثرگذار است.

عباسی با بیان اینکه تعداد اعضای این تعاونی‌های ۲۰۵ هزار نفر است، افزود: ۴۱ درصد اعضای تعاونی‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

معاون مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه، نوع فعالیت، فرصت شغلی و رعایت اصل عدم تمرکز و سهم متغیر بوده ولی تعداد اعضا به موجب ماده ۶ قانون بخش تعاون، نباید کمتر از هفت نفر باشد و این تعداد باید در زمان فعالیت شرکت تعاونی نیز حفظ شود.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، به استثنای یک مورد، سقفی برای حداکثر تعداد عضو برای شرکت‌های تعاونی تعیین نشده و فقط شرکت‌های تعاونی مسکن که احداث واحدهای مسکونی اعضا را بر عهده دارند، در تعداد اعضا نباید از حداکثر ۵۰۰ نفر عضو تجاوز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.