دانش زندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روز گذشته به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه مواصلاتی ۲۶۰ روستا در نقاط مختلف این استان مسدود شده بود، اظهار داشت: عملیات بازگشایی این راه ها تا شب گذشته ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۲۷ راهدار با استفاده از ۹۷ دستگاه ماشین آلات راهداری حدود ۲ هزار و ۱۳۰ کیلومتر عملیات برف روبی نیز انجام داده اند.

زندی افزود: روز گذشته راهداران در ۳۴ محور شامل ۲۳ محور شریانی و ۱۱ محور غیرشریانی درگیر عملیات راهداری، شامل نصب و شتشوی تابلو، ریزش  برداری، برفروبی بودند.

وی یادآور شد: علاوه بر این عملیات‌ها، ۳۰ نفر در راهدارخانه‌ها اسکان و ۳۴۷ دستگاه خودرو گرفتار در برف نیز رهاسازی شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: اکنون بارش در جاده های استان قطع شده و راهداران نسبت به نمک پاشی محورهای لغزنده در اوایل صبح اقدام کردند.

زندی بر لزوم احتیاط در رانندگی با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها تاکید کرد و گفت: هم اکنون محور سقز - بانه به دلیل وجود مه شاهد کاهش سطح دید حداکثر ۱۰۰ متر است لذا توصیه می‌کنیم رانندگان با احتیاط بیشتری در این مسیر رانندگی کنند.

‌طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.