حسین خوش اقبال روز یکشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به ملت قهرمان ایران تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: علاوه بر فرماندهی بی نظیر سردار در میدان جنگ طی چند سال اخیر افکار عمومی با چهره دیگری از حاج قاسم آشنا شدند چهره ای که او را در قامت یک سیاستمدار و دیپلمات کار کشته نشان داد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فرماندهی بود که در کوه‌ها و بیابان‌ها به دنبال شهادت می‌گشت، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در سپاه در همان سن جوانی وارد جنگ با رژیم متجاوز بعثی شد و در نهایت با حماسه‌هایی که خلق کرد به عنوان نیروی شاخص صاحب نظر و مخلص در عرصه دفاع مقدس شناخته شد.

خوش اقبال یادآور شد: در کارنامه این سردار بزرگ نقاط درخشان زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها شاید برای همیشه پنهان بماند اما آنچه در ظاهر و برای نمونه می‌توان دید شامل تقویت ثبات حزب الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطینی، تقویت جریان جنگ‌های ۳۳ روزه، ۲۱ روزه و هشت روزه و شکل گیری و تقویت محور مقاومت بخصوص در هشت سال اخیر با شروع بحران داعش در سوریه و عراق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: حاج قاسم به عنوان نماینده ایران در سفر به مسکو طی مذاکره‌ای با پوتین توانست از ظرفیت روس‌ها برای پیشبرد اهداف مشترک در سوریه استفاده کند که این اقدام نیز از جمله خصوصیات بارز این سردار بزرگ سپاه  اسلام بود.

خوش اقبال اوج مبارزات سردار سلیمانی را مقابله با تروریست‌ها در سوریه و عراق دانست و تاکید کرد: ایشان معتقد بود برای نظام اسلامی کمک به شیعه و سنی تفاوتی ندارد این حقیت نیز در تاریخ ثبت شد وقتی دامنه جنایت داعش به کردستان عراق کشیده شد حاج قاسم به کمک آنها رفت و مانع از سقوط اربیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: در دنیا تمام آزادیخواهان و مسلمانان از شهادت این مجاهد نستوه و سردار شجاع غمگین و ناراحت هستند و از همه دستگاه‌هایی که به نوعی می‌توانند نقش آفرینی کنند درخواست دارند ضربه سنگین به کسانی که باعث شهادت این سردار شدند، بزنند.

وی با بیان اینکه خون پاک این سردار شهید، جوشش و خروشی به وجود آورده که دشمنان انقلاب اسلامی از اقدام‌شان مایوس خواهند شد، اضافه کرد: ملت بزرگ ایران در روزهای اخیر فارغ از هر قوم، رنگ و مذهب آمدند و در محکومیت این اقد ام تروریست دولتی امریکا، با نظام و خانواده سردار همدردی کرده و خواهان پاسخ وبنده به این اقدام جنایتکارانه شدند.

خوش اقبال افزود: هر چند سردار از دست ما رفت اما مطمئن باشید یاران و همرزمان ایشان راه او را با قدرت ادامه خواهند داد و دشمنان انقلاب اسلامی منتظر ضربات سنگین از سوی یاران ایشان باشند چون روزهای سختی پیش روی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خواهد بود.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،   جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.