پیمان ملکلی روز پنجشنبه در جلسه فنی طرح کاداستر اراضی کردستان اظهار داشت: برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی (مدیریت و استفاده بهینه از اراضی)، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و اراضی منابع ملی، ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی تصرفی سنواتی و اختلافی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح کاداستر (اطلاعات توصیفی و حقوقی) است.

وی اضافه کرد: از دیگر اهداف این طرح شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت تعیین الگوی کشت، بهره برداری بهینه و افزایش تولید محصولات کشاورزی، برنامه‌ریزی به منظور یکپارچه سازی اراضی و  افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، بسترسازی جهت تحقق اهداف دولت الکترونیک در بخش کشاورزی است.

ملکی همچنین از انجام پروازهای ژئوفیزیکی در یک میلیون و ۷۸۰ هزار هکتار از این استان خبر داد و افزود: این میزان شامل ۶۰ درصد از سطح استان است که در این راستا تهیه ارتوفتو در سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان پتانسیل بسیار خوبی جهت اجرای طرح کاداستر است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتار استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد و میزان جنگل های این استان۳۷۴ هزار هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.