بیژن گل‌محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده‌های این استان دارای ۶۶ نقطه حادثه خیز است که ۲۷ مورد آن پر تصادف و ۳۴ نقطه دارای تصادف و چهار نقطه نیازمند اصلاح بوده که رفع مشکلات ۳۲ مورد آن در حال مطالعه است.

وی اضافه کرد: این اداره کل با هزینه کرد ۷۳ میلیارد ریالی پنج نقطه را از نقاط پر تصادف محورهای سنندج - مریوان و سنندج - کامیاران و ۲ نقطه را نیز در محل‌های دارای تصادف محور سنندج - مریوان اصلاح کرده است.

رییس اداره ایمنی و حفاظت از راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: هم اکنون در نقاط پر تصادف نیز سه محل در محورهای سنندج - سقز، سنندج - مریوان و مریوان - باشماق و چهار نقطه نیز در محل‌های نیازمند اصلاح در محور سنندج - مریوان در حال انجام کار هستیم.

گل‌محمدی یادآور شد: برای نقاط در دست اجرا نیز ۳۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که انتظار می رود تا پایان سال مالی عملیات اجرایی این نقاط به اتمام رسیده و تحویل راهداری استان کردستان شوند.

طول شبکه راه های استان هشت هزار و ۳۰۵  کیلومتر است که این میزان شامل ۶ هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه روستایی، ۲۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۸ کیلومتر سه خطه، ۷۲۱ دو خطه اصلی و ۶۶۱ کیلومتر فرعی است.

براساس آمارها در استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

در فصول سرد سال و به هنگام بارش برف و کولاک، تردد در جاده های ارتباطی استان بویژه در چهار شهرستان بانه، سقز، مریوان و سنندج که شهرستان های برف گیر و کولاک خیز هستند با مشکل انجام می شود.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سردسیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.