از کوچه که می گذرم وارد ورزشگاه آزادی می‌شوم، محوطه ورزشگاه پر از جمعیت است، فکر می کنم حتما داخل سالن باید خلوت باشد که این همه جمعیت اینجا ایستاده است.

کمی جلوتر از من صف دانش آموزان دختر دبستانی در حال حرکت به سمت سالن است، بسیاری چفیه انداخته‌اند از یکی از آنان می پرسم این چیست؟ می گوید: از همان‌هایی است که رهبر هم دارد و من هم خوشم می‌آید.

وارد سالن می شوم جا برای سوزن انداختن نیست، مجری برنامه از کردستان می گوید، از سرمزین مجاهدت‌های خاموش و ایثار  و فداکاری مردم بزرگ آن، خیلی ها سرپا ایستاده اند، از مدیران کل و روحانیون تا مردم عادی، لحظه به لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود.

بعضی ها مشغول عکاسی از جمعیت هستند و گاهی لنزها برای به تصویر کشیدن جمعیت کم می آورد، بعضی ها هم عکس سلفی می گیرند، گروه رزم نواز، پس از قرائت قرآن توسط قاری، سرود ملی کشور را می نوازد و جمعیت قیام می کند، پرچم های کوچک به حرکت در می‌آیند.

شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر فتنه گر در سالن طنین انداز می شود، مشت های گره کرده جمعیت، تمام بصیرت خود را فریاد می‌زند، شاعری با زبان کُردی شعر می خواند، می‌سراید: دشمن نمی تواند دوست کُردها باشد، ما فرزندان انقلاب و شاگردان خمینی زمان هستیم.

فضا آنقدر تنگ است که فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در حین سخنرانی از جمعیت بخاطر کمبود جا عذرخواهی می‌کند.

سردار سید صادق حسینی می گوید: ایده آمریکا در هر نقطه از جهان عملی ولی در ایران اسلامی شکست پذیر قطعی است چون ۹ دی را روز جدایی دوست از دشمن است.

شاعر دیگری برای سرودن قطعه خود دعوت می شود.

می خواند: فتنه بسیار است و ما پاینده‌ایم

در حصار اقتصادی زنده‌ایم

زنده‌ایم و بی تکاپو نیستیم

در کمند نیش زالو نیستیم

عزم ما زا هر عنادی بگذرد

از حصار اقتصادی بگذرد

 گرانی هم باشد باز هستیم

پیرمرد چهارشانه است و پرچم سه رنگ و زیبای کشورمان را هم به تن دارد و هم بالای دستش.

خودش را شمس الله دهقان معرفی می کند، با شعارهای خود نشان می‌دهد که از دشمن و فتنه بیزار است.

از پرچمی که به تن دارد می‌پرسم، می‌گوید: این نشان ملیت یک ایرانی است که با گوشت و خون‌مان آمیخته شده است.

ادامه می‌دهد: ۴۰ سال است که روی پای خودمان ایستاده و از فولاد محکم تر شده‌ایم، ملت ما تسلیم نمی‌شود.

درباره مشکلات معیشتی هم می‌گوید: همه مردم مشکل دارند  ولی از انقلاب کوتاه نمی آییم از مسئولین هم می خواهد مقابل آمریکا کوتاه نیایند.

انقلابی گری رمز پیروزی

سخنران اصلی مراسم رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بود که مشکلات اقتصادی امروز را حاصل فتنه ۸۸ دانست و گفت: فتنه ۸۸ کلید تحریم‌ها است.

حمیدرضا حاجی بابایی از کسانی گفت که از درون در را باز کردند تا دشمن وارد قلعه انقلاب شود.

او رمز پیروزی انقلاب را انقلابی گری و آفت آن را اختلاس، اشرافیگری و اقتصاد لیبرالی دانست و افزود: انقلاب ما برای اقتصاد اصلاحی بود اما آنچه که رکاب به رکاب انقلاب در ۴۰ سال اخیر به پیش آمد، اقتصاد لیبرالی است.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به روز سرنوشت ساز ۲ اسفند هم اشاره کرد و از مردم خواست تا فرصت را از دشمن بگیرند و بار دیگر مجلسی انقلابی تشکیل دهند که  نمایندگانش انقلابی بوده و از هیچ چیزی هراس نداشته باشد.

حاجی بابایی خطاب به رییس قوه قضاییه هم گفت: مردم منتظرند تا بدون هیچ چشم پوشی، تمام مفسدان اقتصادی با هر تفکر سیاسی و حتی ذیل بالاترین مقام ها، بازخواست و محاکمه شوند.

وی تاکید کرد: تحریم ها هم در حال پایان و دشمن در حال فروریزی است و خوب می دانیم که مردم فشار اصلی آن را تحمل می کنند برای همین از مسوولین می خواهیم که خود را موظف به تحمل سختی ها در کنار مردم بدانند.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با یادآوری صحبت‌های خود در رهپیمایی روز قدس در ارومیه اظهار داشت: گفتم ترامپ اگر هم دیوانه باشد، دیوانه ای است که سرسوزنی از منافع مردم و کشورش عقب نشینی نمی‌کند و دیوانه اصلی کسی است که به این دیوانه تکیه کند.

وی وحدت میان همه آحاد مردم را نیاز اصلی حال حاضر جامعه دانست.

مراسم به پایان رسید و قطعنامه قرائت شد، مردم مستحکم تر از همیشه از سالن بیرون آمدند تا بگویند ۱۰ سال که نه صدها سال هم بگذرند خوب بلدند دوست را از دشمن بشناسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.