محمد دره وزمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره به اینکه شرایط عادی بر بازار استان حاکم است، اظهار داشت: علیرغم فضاسازی‌هایی که بعد از گرانی بنزین ایجاد شد اکنون شرایط عادی از لحاظ قیمت و تامین کالاهای اساسی از جمله شکر در بازار حاکم است.  

وی با اشاره به اینکه نه در تامین و نه در قیمت کالاهای اساسی مشکلی در بازار استان وجود ندارد، افزود: قیمت ۸۰ درصد یکصد قلم کالایی که در سامانه رصد وجود دارد، تاکنون تغییری نکرده است.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: افزایش قیمت برخی کالاها در بازار از منبع تولید کننده بوده که به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه اتفاق افتاده و  این اقدام نتیجه گرانفروشی در بازار نیست.  

دره وزمی با بیان اینکه در ۱۰ روز اول اجرای طرح ساماندهی قیمت بنزین تخلف گران فروشی داشتیم و با گرانفروشان هم برخورد شد، گفت: از این به بعد عدم درج قیمت در بازار به عنوان گرانفروشی تلقی می‌شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهیم کرد.  
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در ارتباط با شرکت قند استان یادآور شد: این واحد تولیدی شکر خام را در فرآیند تولید تبدیل به قند می‌کند و از محل تسهیلات طرح اشتغال پایدار سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال به این واحد پرداخت شد ضمن اینکه تمام تلاش خود را در راستای چرخش چرخ‌های تولید در این واحد و حفظ پرسنل آن بکار گرفته ایم.  

بیش از ۹۱ هزار مورد بازرسی از بازار کردستان انجام شد

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۹۱ هزار و ۴۹۱ مورد بازرسی در سطح بازار استان انجام شد که در نتیجه پنج هزار و ۱۷۷ مورد تخلف گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت احراز گردید.

فرزاد سردارزاده با بیان اینکه در این مدت، چهار هزار و ۵۶ فقره پرونده به ارزش ۲۷۴ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، اضافه کرد: میزان بازرسی‌های انجام شده در ۹ ماه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۶ درصد، تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۱۸ درصد و تخلف احراز شده هم ۳۰ درصد رشد داشته است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: ۲ هزار و ۹۸ مورد بازرسی هم در قالب گشت مشترک از سطح بازار استان در این مدت انجام شده که ۷۳۸ مورد تخلف در این بازرسی‌ها کشف و احراز شده است.

سردارزاده ارزش پرونده‌های تشکیل شده در نتیجه گشت‌های مشترک را بیش از ۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پنج هزار و ۲۷۲ مورد بازرسی هم در زمینه مقابله و مبارزه با عرضه کالای قاچاق در بازار استان انجام شد که ارزش پرونده‌های تشکیل شده در این بخش هم سه میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: در سنوات گذشته سازمان تعاون روستایی خود تامین کننده سرمایه مالی برای خرید میوه شب عید بود که امسال باید منابع مالی آن در استان از طریق بانک‌ها تامین شود.

پیمان اسکندری افزود: تامین منابع مالی از بانک در بهترین شرایط ممکن حدود یک ماه زمان می‌برد بنابراین انتظار می‌رود که این کار تحت مدیریت ستاد تنظیم بازار استان انجام شود تا در زمان کمتر این کار انجام شود و بتوانیم میوه شب عید را در زمان مناسب خریداری و به استان منتقل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.