کتاب تاریخچه هلتداری در کردستان نوشته تیمور خالدی در تیراژ یک هزار نسخه به چاپ رسیده است و صلاح‌الدین غلام شهبازی حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و طراحی جلد و سیدمحسن علوی و رضا نصری هم ویراستاری آن را برعهده داشتند.

این کتاب دارای ۶ فصل با عناوین مروری بر تاریخچه هلتداری در جهان، ایران و کردستان، ساخت کاروانسراها در شهر سنندج و برخی شهرستان‌های کردستان، اولین اقامتگاه‌ها به سبک امروزی و مشابه با مسافرخانه‌های سایر نقاط کشور در سنندج است.

اوج شکوفایی صنعت، هتلداری و گردشگری در سنندج مابین سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷، اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های صنعت هلتداری و فعالیت و اقدامات بسیار جالب و قابل تامل اداره‌کل اطلاعات و جهانگردی کردستان در سال‌های ۵۴ به بعد در زمینه سفرهای نوروزی و چاپ اقلام تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی برای گردشگران از دیگر عناوین فصل‌های موجود در این کتاب است.

تیمور خالدی متولد سال ۱۳۵۸ شهرستان سنندج، جزو نخستین گروه فارغ‌التحصیلان گردشگری و هتلداری پس از انقلاب در استان کردستان است که در سال ۷۶ وارد مرکز آموزش عالی صنعت گردشگری وابسته به سازمان ایرانگردی و جهانگردی در تهران شد.

پس از ورود به دانشگاه به همت معاون تحقیقات و برنامه ریزی سازمان و ریاست وقت دانشگاه به عنوان کمک کارشناس آموزش گردشگری در این سازمان مشغول به کار شد.

در سال ۸۰ به کردستان برگشت و به عنوان مسئول آموزش‌های ایرانگردی و جهانگردی در این سازمان فعالیت خود را آغاز کرد و پس از ادغام ادارات میراث فرهنگی و سازمان ایرانگردی و جهانگردی در همین سمت به کار خود ادامه داد و در کنار این سمت‌ها، پست‌های مختلفی را در حوزه گردشگری قبول کرد.

هم اکنون با بیش از ۱۸ سال سابقه کار و فعالیت مداوم در حوزه صنعت گردشگری و هتلداری به عنوان مسوول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان مشغول به خدمت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.