مسوول واحد نمایش حوزه هنری کردستان روز یکشنبه در این رابطه اظهار داشت: براساس فراخوانی که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اعلام شد، هنرمندانی ‌که در طول ۱۰ سال گذشته با موضوع امام رضا (ع) تولید نمایش داشته‌اند برای ارسال اثر به این جشنواره دعوت شدند.

شهرام میرزایی افزود: حوزه هنری استان کردستان با توجه به حضور در چندین دوره جشنواره خیابانی رضوی در نقاط مختلف کشور، با اثر نمایشی «وصال یار»  به نویسندگی و کارگردانی امیر زارع‌زاده از هنرمندان سقزی تئاتر کردستان آمادگی خود را برای حضور اعلام کرد.

وی تاکید کرد: براساس اعلام دبیرخانه جشنواره از بین ۳۱ اثر ارسال شده و بر اساس آرای هیات داوران سه اثر از استان‌های همدان، گیلان و نمایش «وصال یار»  از کردستان به بخش نهایی و اجرا در نقاط مختلف جنوب کرمان انتخاب شدند.

مسوول واحد نمایش حوزه هنری کردستان یادآور شد: نمایش وصال یار داستان پسری را روایت می‌کند که برای رسیدن به یار بر اساس باورهای مذهبی مردم کردستان به مرقد «هاجره خاتون»  خواهر امام رضا (ع) در سنندج رفته و آنجا حاجت خود را طلب می‌کند.   

امیر زارع‌زاده نویسنده، بازیگر و کارگردان سقزی متولد ۱۳۶۳ کارشناس ارشد برنامه ریزی محیطی و دانشجوی دکترای برنامه‌ریزی شهری و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سقز است.

وی تاکنون علاوه بر ویرایش ۲۰ متن نمایشی، کارگردانی و بازیگری در بیش از ۴۰ نمایش صحنه‌ای و خیابانی را انجام داده و بیش از ۲۵ عنوان برتر در جشنواره‌های تئاتر در زمینه‌های، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه کسب کرده است.

جشنواره تئاتر خیابانی رضوی روزهای ۱۲ و ۱۳ دی در جیرفت جنوب استان کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.