خداداد مقبلی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت روز راهدار در مجتمع فجر سنندج اظهار داشت: حمل و نقل جاده‌ای موتور محرک اقتصادی کشور است که باید به آن توجه ویژه داشت.

 وی با اشاره به سن بالای ناوگان راهداری در کل کشور اشاره کرد و اینکه نوسازی این ناوگان برای بهبود خدمت رسانی الزامی است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با نگهداری و تأمین ایمنی راه‌ها، بهسازی، نصب تابلوهای ترافیکی، ایمن سازی حاشیه وحریم، آشکارسازی و رفع نقاط پر تصادف درسطح راه‌ها، باعث کاهش ۲۵ درصدی حوادث جاده‌ای می‌شود که برای اجرای آن باید اهتمام بیشتری داشت.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به فعالیت ۱۶ هزار راننده در کردستان و لزوم ساماندهی مرز باشماق اشاره کرد و افزود: مرز باشماق مریوان ظرفیت خوبی برای توسعه کردستان است و بر همین اساس مطالعاتی در خصوص ساماندهی مرز انجام گرفته و تا چند ماه آینده پیمانکاراین طرح مشخص می شود.
وی به وجود نقطه حادثه خیز در راه‌های استان کردستان اشاره کرد و گفت: با تمام توان درصدد حذف این نقاط هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کردستان نیز متوسط عمر ماشین آلات راهداری در کردستان را ۲۸ سال اعلام کرد و خواستار تسریع در نوسازی این ناوگان شد.
سید البرز حسینی به اهمیت بحث هوشمند سازی راه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت های ما در این طرح مشکلات رانندگان است.
بهبود وضعیت شغلی و رسیدگی به مطالبات صنفی، ترافیکی و خدمات‌رسانی از جمله مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بود که نماینده صنف کامیونداران کردستان نیز خواستار رسیدگی به آن شد.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ۳۶۷ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک خود را برای طرح زمستانی بسیج کرده و با ۲۱۲ گروه ثابت و سیار در محورهای ارتباطی این استان به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

در این گروه ها، ۷۱۰ راهدار شامل ۴۶۰ پرسنل اداره کل راهداری و ۲۵۰ همکار بخش خصوصی مستقر می‌شوند که به صورت ۲۴ ساعت در جاده‌ها مشغول ارایه خدمت به مسافران خواهند بود.

این استان دارای ۳۸ گردنه در مسیرهای بین شهری و ۶۶ گردنه در مسیرهای روستایی دارد که در اکثر مواقع شاهد یخبندان و برف و بوران است.

طول راه های تحت پوشش راهداران این استان در مسیرهای بین شهری یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر و راه های در مسیرهای روستایی نیز ۶ هزار و ۱۹۰ کیلومتر است.

کردستان دارای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.